Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 16 mars 2012

~ ♥ Cannellonifredag ♥ ~

Godagens alla fina.. Jag har inte kommit åt mitt konto på länge men nu har de löst sig..
Första äggkläckaren till min tjänst ..... Somliga äter tacos på fredagar, vi äter Cannelloni har Sara bestämmt... Favorit rätten just nu...




Jag lagar ju nästan aldrig mat efter recept men om ni vill pröva denna rätt så kan jag bara beskriva så får ni måtta efter smak och tycke...


* 1 fp. Färska lasangeplattor

* Massor med champinjoner, 1 påse färsk baby spenat, vitlök och en gul lök

* vitlök, salt, peppar och rosmarin

* 1 fp. Philadelphiaost

* passerade tomater

* matlagningsgrädde

* gratängost och parmesan


Jag fräser löken och champinjonerna, tillsätter hackad babyspenat och kryddorna ( låt svalna)

Sen blandar jag i philadelphiaosten och smakar av..

Och så klickar jag blandningen på kortsidan av pastaplattorna och rullar samman, lägg i en smord form med skarven ned.. Och så häller jag över den passerade tomatsåsen ( inte allt) , grädde och sen toppar med gratängost .. Och så sjuss in i ugnen på 175 -200 g. i ca 30 min... Sen river jag på parmesan och njuter ;)



Trevlig helg





3 kommentarer:

Katta sa...

Gulliga Sara! Canneloni som är så gott, det äter jag med hellre än tacos på fredagarna :) Kram på er ♥

Levindas Värld sa...

Åh canneloni som är så gott! Den är en av våra favoriträtter oxå :-) Mycket mumsigare än tacos, det håller jag med om!

Ha en riktigt trevlig helg!

studio karin sa...

Får jag tipsa om en tävling som kanske passar dig/läsarna inne hos mig? Annars ta bort detta : )

http://studiokarin.blogspot.se/2012/03/tavling-vinn-en-rossy-lampa.html

mvh Karin