Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 6 juni 2008

SVERIGES NATIONALDAG!!

Hej alla goa vilken underbar dag...

vi började dagen med en husvisningsutflykt, jätte sööööt hus åhhh vad jag vill ha ett hus... just detta var ju så sött... Lite för litet och långt att pendla om man bor där permanent, och lite dyrt för att ha som sommar hus... Snyft snyft...



Sara har suttit i fönstret och lyssnat på fågelkvitter och målat Svenska flaggor, de är så tråkigt vi har inte ens en balkong, och jag har en pappa som är trädgårdsmästare....





vi har dukat fint på matsalsbordet








smörgåstårta











Vi avslutade den härliga middagen med en Pavlova från Leilas Kokbok, och den va gudommligt kladdig innuti spröd utanpå...
mums..




Senare till soffan om man orkar, lite choklad tryffel




KRAM OCH TREVLIG HELG

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket vackert dukat bord! Och vad söt din dotter är. Jag känner så väl igen hur det är att inte ha balkong vi har heller ingen men letar med ljus och lykta efter en större bostad med balkong.Ha det så bra, kram Katta

Mjuka sa...

Så vackert ni dukat!! Och vilket söt tös du har!! SÅ söt i sin klänning
kramar Malin

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från dig och vilken söt liten kicka du har.....

Jag bor ju i hus, trähus och det är så förbaskat varmt nu när det är varmt ute. Sedan jobbar jag ju natt så det är ett litet dilemma med sovandet dagtid, vaknar ständigt i en liten pöl....

Men ett tag (närmare två år) gick vi på husvisningar för att hitta ett hus som passade både oss och plånboken.
Skam den som ger sig ibland klaffar det! :))

Däremot saknar jag nästan att gå på visning nu det var ett riktigt söndagsnöje för mig

Ha det bäst
Kram Lena

Anonym sa...

Hej igen!

Jag vet inte riktigt vart alla olika awards kommer ifrån från början (har ju bara bloggat här själv sedan i jan) men jag vet att den ros o blå awarden som jag har fått är det en kvinna i Norge som gjort, sedan givit den till några som sedan givit den vidare och efter det rullar det bara på.
Det är kul att se hur det sprider sig tycker jag.

Från början tyckte jag nästan att det var lite löjligt. Jag struntar faktiskt i hur många som är på min sida och awarder o sånt, det viktiga är kommentarerna och att man får lite feedback o tips från andra.
I min bekantskapskrets vet jag att jag är den som är riktigt besjälad av inredning ingen av mina kompisar tycker det är riktigt lika roligt som jag så därför tycker jag bloggen är jättekul där det finns folk som är lika knasig som en själv och som går på massor av auktioner o affärer fär att få tag i vad man vill ha....

Ja du det där med huspriser har ju verkligen blivit helt sjukt här i Stockholmstrakten. Jag brukar tänka på det när man ser vilka fina hus en del på bloggarna har ute i landet. De skulle aldrig gå att köpa här i där vi bor då måste man mu vara multimiljonär.

Vårt hus kostade på nittiotalet ca 1.4mkr nu ligger det kring 4 mkr strecket, SJUKT!

Du kan ju kanske kolla lägenhet i markplan annars, så bodde jag under flera år och det var jättebra.

Kramiz

Anonym sa...

Nu är det jag igen.....

Min dotter som är tretton år har fått vitt i rummet och en blå fondvägg där hennes namn finns med bokstäver som är vita med glitter på. Det låter lite pråligt men det är faktiskt jättesnyggt.....

Det är ju meningen att det ska bli lite repotage därifrån med någon gång. Hennes täcke kan du se i högerspalten, det är lite rosa detaljer kvar men annars blått blått blått, gärna jeans detaljer

Nu ska jag jobba :(

Kraaam

Annaewa sa...

Hej, så mysigt ni har det tillsmmans!! och återigen: jättefint hem du har! ha en skön söndag kram annaewa!

Marie sa...

Vilket vackert dukat bord, där hade man ju gärna varit gäst! Gulliga bilder på dottern, hon är så söt i sin fina klänning!

Ha en bra vecka Linda!
Kram Marie

Hagbacken sa...

Förstår att du saknar balkong!Måste kännas riktigt trist!

Din dotter är ju såå söt, och vad fint ni hade dukat!

Ser riktigt smaskigt ut!

Det var verkligen ett fint hus, det skulle man inte tacka nej till!

Kram Linda

Frida sa...

Hej! Såg att du har lyckats fixa besöksräknaren. Vilken söt tös du har. Det huset blev jag också förtjust i. Förstår det kan kännas lite instängt i utan balkong. Jag bodde i malnö en sommar i en lägenhet högst upp utan balkong. Då längtade man efter en. Men man klarar sig ju utan med. Vilken härlig middag ni har dukat fram, riktigt sugen blir man.
Kram Frida

hemtrevnad marie sa...

Vad fint ni dukat och vilken söt dotter!!
Pavlovan och smörgås tårtan ser verkligen goda ut!!
Huset var ju så fint....synd att det inte passade er!
Bodde under två år i en lägenhet utan balkong...och jag lider verkligen med er!
Ha en härlig dag!
kram

Anonym sa...

Fin blogg och fina bilder...

Ann-Catrin sa...

Godmorgon!'
vad glad jag är at du lämnade ett avtryck hos mig så jag hittade till din fina blogg!!

På något sät känns det som att du bor rätt nära mig...såg en liten skymt av hsen där... kanske på linje 19. eller 17 kanske???

underbara bilder.. din lilla dotter är ju som en liten pralin..
tallriken med de söta rosorna på har jag noh likadat tror jag!!

det där huset såg så sött ut!!
kan förstå din längtan efter hus nu när det är sommar och så!!


Kram på dig Ann-Catrin

Katarina sa...

Hej Linda. Vilka romantiska bilder du tagit. Mariina läste just om hjärtarna, nu vill hon ha likadand. Men vi får väl se nästa år. Bloggen är jättefin Linda. Hör av dig någon dag för en fika.
Kram
Katarina.