Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

tisdag 21 oktober 2008

Ljus i höstmörkret


Jag riktigt njuter nu när de blivit mörkt på kvällarna... Nu har jag fått ljus dille... Dessa små underbart söta hållare, jag tror nog jag har tömt hela deras lager snart *fniss*. Brukar köpa med mig ett par stycken när jag går förbi in och finn.. Och dom e så perfekta att ta med som en liten gova när man går bort med en liten cyklamen i, som man sen kan ha ljus i när blomman vissnat...


KRAM LINDA

27 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hej!

Jadu nu bränner man upp tonvis med ljus per vecka :). Ja ljuslyktor är ju en perfekt gå-bort gåva!

Ja jag har skrivit ut bilderna på transferpapper (papper att stryka på tyg). Och bilderna har jag förstorat i ett program på datorn och sen skrivit ut och strukit på mina kuddar :)

kramen!

A home far away sa...

Ahhh de små ljuslyktorna är ljuvliga! Förstår att du smiter in och köper fler:-

Ha en fin kväll
Gunilla

Jenny Oak Fae sa...

SÅ fina...fint att ha så många också..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Levindas Värld sa...

Hallojs igen!

Jadu jag vet inte va det är för program, det bara kommer upp när man väljer "skriva ut". Då får man välja om man vill skriva ut på helsida/halvsida eller flera små motiv.

Eftersom jag använder mammas dator och skrivare kan jag inte kika och säga nu vad de använder sig av för nåt, men det är ett program som kom med när de köpte datorn.

En jätte-LJUS vecka önskar jag dig med...hihi!!

Lycka till med datorn och "utskrivandet" :)

S o F sa...

Idag är det riktigt höstrusk här omkring, tänder ljus och mmyser.

Härlig tid!

Jättesöta ljus"lyktor" du visar i inlägget. Man kan aldrig få FÖR många. :)

Ha det fint!

Anonym sa...

Hej gumman!

Hoppas det gick bra med Sara....

Kakan blev ju toppen alla gillade den.

Idag hr jag, hör och häpna, gjort fynd, på Jysk och Rusta. Jag brukar aldrig vara där, de ligger en bit bort men jag tog en tur dit idag....

Fina fattigmanssilverljuskoppar du har , långt ord hihi

Kramizar

Living by Milla sa...

Ljuskontot är högt här med.;) Underbara små lyktor!

kram Camilla

Villa Hemma sa...

Jättefina, förstår att du bunkrat upp :D

- jenny

LillaFlisan sa...

Hihihi!
Det måste vara effektfullt med alla lyktorna tända!
Det ser ju onekligen riktigt häftigt ut och som blomkrukor är dom ju också jättesöta som!

Så du bor i Huddinge!!
Jag bodde tidigare på Gamla HUDDINGEvägen i Älvsjö när jag pluggade på lärarhögskolan.
Mina svärföräldrar bor i Rönninge/salem Ganska nära!


Kram Flisan

Frida sa...

Vilka fina ljuslyktor, bra att ha hemma.Vet inte hur många ljus man eldar upp i veckan så här års men en del blir det. Har inte ärvt brickan,kanske missuppfattades. Brukar få saker av farmor titt som tätt. Hon tycker om att ge bort och blir glad om nån vill ha det. Jag fick aldrig träffa min farfar så därför känns det kul att vi har fått brickan i familjen. Det är inte dem på kortet men det skulle kunna ha varit det.
Hoppas du får en fortsatt bra vecka vännen!
Kram Frida

Sjöboden sa...

Japp, många bäckar små, säger man ju! Det är så fint med många, blir såå mysigt. ju.
:-D

kramiz Caroline

LOPPISLIV sa...

Vad fint det var med så många likadana ljuslyktor ihop i en grupp. Ser snyggt ut! Perfekt gåbort present också ju. Kram Paula

Viola sa...

Vilken tur att jag hann få hem några stycken då innan du körde slut på lagret, fniss...javisst är dom vackra, det går några ljus om dagen vill jag lova, idag har jag varit på Rusta och tokhandlat julsaker till granen, skulle ju byta kulör men det blev det guldiga igen, kommer att visa vid ett annat inlägg, ha det bra i veckan, kramis VIOLAN

Anonym sa...

Jisses så många ljuslyktor du samlat på dig... jag har än så länge bara lyckats samla på mig 3 stycken liknande :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka söta!!

Kram Annica

Anonym sa...

från blomsterlandet? Tycker jag känner igen dem från deras brocshyr..... Söta är de i vilket fall som helst!

♥ Fyra årstider sa...

Kan tänka mig att det är vackert när alla tänds.
Kram Lotta

Inspiration i vitt sa...

Ja vad härligt det är med så fina lyktor och jag gillar att du har så många.
Ditt lilla skrivbord och stolen var såå himla fina förstår att du släpade med dej den hem det skulle jag oxå gjort, gillade att du lindat lite grönt på stolen, så romantiskt.
Kram på dig/Ingela.

Lilla Blanka sa...

Hej Linda!

Ja nu behövs ju ljushållare för nu tänder vi massor av ljus..Har också ett par sånna där små sötnosar :)

Kram
Mia

Fredrika sa...

Hejan, gillar också de där lyktorna! Håller med om att man ska ha många så här års! Och perfekt "ge bort sak i lagom prisklass".....
/Fredrika

Anna sa...

Ja visst är det underbart, jag tände upp hela huset med ljus igår, barnen och maken tycker också det är supermysigt och då får man pluspoäng ;-) Dom du köpt upp dig på är ju underbart söta, var hittar man dom eller är dom slut överallt nu ;-) Kram Anna. P.S tack för besök och gullig kommentar i min blogg

Stina sa...

Ja, jag älskar också ljusen i mörkret. De där var jättefina.
Jag myser under höst- och vintertider.
Kramis gumman

Maria sa...

Mysig blogg - var har du hittat de underbara lyktorna?

//Maria

Frida sa...

Tack det samma!
Hoppas vi får fint höstväder.
Kram Frida

Unknown sa...

Men himmel så vackert! men upprepning och mkt av något blir verkligen effektfult, här är ju ett levand bevis på det!!! Ha det gott! Kram Petra

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, ett hundrapack med värmeljus varar inte alls så länge som man kan tro liksom..*s*
Det är så mysigt!
Kram Lallis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Linda!

Jisses vad många lyktor du har samlat på dig! Men de är ju kanonsöta , så jag förstår dig...

Önskar dig en härlig helg i ruskvädret (här iaf!)!

Kramis Hanna