Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

måndag 26 april 2010

~ Rabarberkompott ~




Gjorde en så syrligt god rabarberkompott härom dagen med glass och rostad kokos Muums filibabba...

Så här gjorde jag..



* ca 6-7 rabarber stänger (heter de så?)
* ca 1 dl socker efter smak jag tog nog 3/4 dl.
* 1 tsk vaniljsocker
* liten gnutta kardemumma


1.Skiva rabarberna och lägg alla indigrienser i en kastrull.. Sjuda utan lock en kvart eller mer beroende på hur stora bitar du vill ha kvar... Tillsätt ev lite vatten.. Låt svalna lite

2. Rosta kokosen tills den fått lite färg.. Fördela kompotten i fina glas och toppa med glass och kokos... Mumma..


KRAM LINDA

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott älskar rabarber.1000 tack för receptet.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

Mitt liv - Mina drömmar sa...

rabarber och kokos? Hmmm...ja varför inte?! SÄger du att det är gott så är det nog det:) Jag får testa en dag

kram Annica

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter jättegott! Vi har massor av rabarber och jag tar tacksamt emot recept för att kunna variera "utbudet";-)

Vad fint du har serverat kompotten, det ser verkligen smarrigt ut.

Trevlig fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Mamma C sa...

Åhh, så gott det lät. Nu är det snart dags att skörda de första rabarberna. Då ska jag testa detta recept.
Kram Mamma C

by.hårenberg sa...

Hejsan!
Det där såg inte illa ut alls! Känns som något som gör magen lycklig=)
Kram
la petite perle

Fredrika sa...

Hejsan - det ser fantastiskt gott ut! Men mina rabarber har inte mer än kommit upp ur jorden! /Fredrika

Rose Garden Malevik sa...

Hej
Fin sida
Mina rosor skulle passa där :)
Håkan

Emma sa...

Det där ser ju smarrigt ut!!
Vilket fin skåp du "hittat" med!! kommer nog att blir jätte vackert....

Ha en bra dag!