Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 16 april 2010

~ Slumber party & Sneak peek ~

I kväll är Sara bjuden på pyjamasparty hos min bästa väns dotter som fyller åtta år.. Nattlinnet Sara hade har hon vuxit ut och så lägligt kom Vintage stories kollektion ut i veckan.. Jag köpte denna dress, tycker att överdelen kan fungera med jeans i sommar... och ett par ursöta vita mamelucker fick också följa med hem... Visar lite bilder från förberedelserna i dag...


































Och så mitt kök... Jag har hittat en kökssoffa som jag skrivit för länge sen att jag önskat mig i mitt burspråk i köket, och nu har jag målat och slipat... Någon text ska skrivas på ryggstödet.. Och så skulle jag sy gardiner i café modell men fick inte fart på maskinen, de bara trasslade till sig.. Men jag nålade allt och som ni ser tejpade bara för att se hur de skulle bli...Kunde ju inte vänta... När de är klart ska jag fylla fönsterbrädorna runt om i bursspråket med mårbacka pelargoner mmm mm längtar..








KRAM ♥







13 kommentarer:

Unknown sa...

what a cute little topmodel you have there!!! She looks lovely!:)
She must be very excited about the sleepover?? I wish her a nice time!!

greetings
Lynda

Matilda sa...

Underbara bilder!!!Och som alltid så fixar du så fint!Kanonduktig!
stor kram

. sa...

Söt Sara i fina kläder! Vintage Stories är en underbar kollektion!

Har också nyligen målat min kökssoffa och satt text på, med schabloner från Panduro.

Kram Camilla

Katta sa...

Så fiiin hon är!!! Helt otroliga bilder.Jättesöta kläder med, frissan får mig att tänka på Björk (sångerskan) hoppas hon får eller snarare har haft det jätteroligt.Så du har skaffat köksoffa nu, jag ska nog ta och sälja min jag behöver lite bättre plats i hallen där den står. Kram Katta

Anonym sa...

Goaste söta fina lilla Sara, hon ser ut som en liten ängel, från 50-talet *fniss*

Jag tycker denna kollektion var finast i barnvarianten, men inte till vuxna. Perfekt att kunna köra en kombo på överdeln, det blir jättebra det.

Fint med soffan. Vi får ses en dag, jag har fullt upp nästa vecka men sedan börjar det lugna sig. Min symaskin är ny och jättebra, jag kan bistå med några sömmar

Ha det bäst vännen

Kram Lena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Bedårande söt är hon i sina nya kläder lilla Sara:)

Jag är oxå på jakt efter en soffa... sedan katten vår är "borta" så är det så tomt på farstukvisten där hans lilla hus och korg stod så nu vill jag ha mig en söt soffa...

Kram Annica

Baba Yaga sa...

ÅÅh, vilka fina kläder, det får nog bli en shoppingtur idag och införskaffa sötaste mameluckerna till min lilla tjej! Fin blogg, hit kikar jag in fler gånger.

MiaMaria sa...

Hejsan Linda!

Vilken liten SÖT modell:)
Såg också denna vackra dress bara så ljuvlig...

Ha det så gott!
MiaMaria

Marie sa...

Sara är söt som socker i sina nya kläder! Har köpt en kjol + linne ur Vintage stories kollektionen till min Elsa, tycker just barnkollektionen var hur söt som helst den här gången.

Kram Kram
Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad söt hon är din dotter och vad duktig du är på att fotografera. Jag vet inte vad du jobbar med, men att fotografera barn skulle du verkligen börja med.

Soffan är jättefin och även kudden med rosorna på. Var på ICA Maxi idag och såg att de hade en hel serie med prylar med rosor på, muggar, servetter, fat, fleeceplädar, handdukar mm mm.

Önskar er en underbar helg!
Kram,
Regina

maría cecilia sa...

oh how sweet!!!! So cute and lovely!!! I had to call out loud my 19 years old daughter to see this pictures because when she was her age she used to do the same in her hair...!!! I was so moved to see these pictures,thank you.
Cariños from Chile,
Maria Cecilia

maría cecilia sa...

I forgot to tell you that I have loved your beautiful blog!!!

Anonym sa...

Me gustó tu Blog,si bien lo encontré por casualidad,tu niña es hermosa sus rollitos en el cabello me recordaron mi infancia mi tía también tenía la santa paciencia de hacérmelos, tengo un precioso niño,pues no pude continuar la tradición...Estoy de acuerdo contigo hay que mantener un pote de pintura blanca en casa.....
abrazos.
Ann