Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 2 juli 2010

~ smör i solsken ~

Godagens alla goa vänner och er jag inte känner .....

Visst har vi ett underbart sommarväder man riktigt njuter Mmmmm mm så härligt...



I dag har jag träffat min goa vän Katta med bloggen Rost och rosor och hennes söta dotter.. Vi tog en lunch på favvo stället Hurry curry och en liten runda på stan.. Och i ögonvrån när vi var vid Hötorgent såg jag kantareller, de måste jag ju bra köpa med på vägen hem Muuumms fillibabba... Och smörbyttan köpte jag på Ambiance tillsammans med ett nytt härligt nr av Jeanne `d arc magasinet.... Dotra mi är och seglar med sin pappa just nu och jag saknar henne otroligt mycke, nästa vecka åker dom till Malta.... Saknar dig mitt...


Middag när mamman är själv..

KRAM LINDA

20 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det bara så underbart nu.Vad har du lagat för gott.Ser så himla gott ut????Jag förstår att det är tomt utan ditt söta lilla gryn.Ha det så gott du kan.Kramizar Rita ♥

Rose Garden Malevik sa...

GOTT :)
Håkan

Katta sa...

Tack för idag Lindavännen!Det var trevligt, Em sa sen att det varit hennes bästa dag :) Du det där ser ju bara för gott ut, mums. Och snart så kommer hon tillbaka igen sötdotra din njut av det goda för dej själv så länge rätt mysigt ibland det med.Kraaam Katta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Förstår att det känns tomt Linda. SJälv har jag varit utan dotra min i snart två veckor då hon är och hälsar på sina kusiner i Canada...

Vad kul att du träffat Katta:)

Kram Annica

Levindas Värld sa...

Hej Linda!

Va trevligt med en kompisträff sådär, det låter glatt :)

Jobbigt att behöva sakna någon, men de säger ju att det är nyttigt också. Desto lyckligare blir man sen när man längtat lite och väl ses igen :)

Du skrev och funderade om jag hade varit på Gotland och om jag hade några bra loppistips därifrån men tyvärr har jag aldrig varit där så vet lika lite som du...hihi! Men en dag hoppas jag med få besöka Gotland, det verkar ju vara så magiskt vackert!

Hoppas du njuter för fullt av sommaren och värmen, det ska jag göra idag!

Kramelikram!

Hanna sa...

Ser gott ut.
Förstår att du saknar dottern.
kram
Hanna

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilken fin smörbytta den skulle man ju vilja ha..

Förstår att saknaden är stor efter det käraste man har...

SEr väldans gott ut på tallriken!

HA en skön söndag!
MiaMaria

Hem och Lycka sa...

Så fina detaljer och maten ser grymt god ut!

kram Mia

Inspiration i vitt sa...

Hej Linda, vad underbart det är med människor som du som lever vackert fast måltiden ska intas alena, härligt sånt gillar jag. Snart är din lilla flicka hemma igen ska du se. Kram på dig/Ingela.

maría cecilia sa...

Hola Linda, so nice to know you also cook, it looks so delicious!!!
cariños,
maria cecilia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, men gu va gott! Kantarellmacka med rödevin, vilken lyx! Smörbyttan är ljuvlig!

Sommarhälsn fr NORDINGÅRDEN

Vitt hus med svarta knutar sa...

Förstår att du saknar din lilla dotter, men snart är hon tillbaka igen.

Vad smaskigt med smörstekta kantareller och rött...Jag har tidigare haft ett superbra ställe med sommarkantareller, men när de sågade ner skogen försvann dem. Växtförhållandet blev för torrt och soligt.

Ha en fin dag!
Kram,
regina

Viola sa...

Förstår att du saknar den där lilla raringen...vad trevligt att du och Katta träffs, den där smörgåsen kan jag tro smakade alldeles förträffligt, ha det gott i värmen, kram

MiaMaria sa...

Detsamma till dig!

HA en skön vecka!
MiaMaria

Alexandra sa...

Hej Vännen

När du kommer hem igen kan vi väll ta en foto date med flickorna som modeller i någon rosen trädgård eller annat vackert? :)

Roligt med sälskap, både för mig och Älva. Tror de skulle se fantastiska ut tillsammans ;)

Kramar

Cilla sa...

Vilken mysig blogg du har :0)
Återkommer gärna!!
Skön sommar till dig / Cilla

hagagården sa...

Hej
Men oj så sugen jag vart på kantareller,måste nog ta fram en påse i frysen.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Millas hem sa...

Mm, ser gott ut!
Ja, det där med att välja att bygga bastu eller växthus först är egentligen inget jättesvårt val, eftersom jag också tycker om att basta. Dessutom behöver vi samla på oss fler fönster i den modellen för vi har bara två än så länge!=))

Ha en fin dag, nu är det snart helg igen! =))

Kram Camilla

Katta sa...

Ja du Linda, sanden var från Caribien. Vi har ju t o m hällt ut lite utanför dörren så att vi alltid kliver i det när vi går ut :D Din lilla smörask är så himmelskt söt. Har funderat på att gå tillbaka och kanske köpa den rosa muggen vi såg. Kram Katta

mylovelygrandma sa...

Hejsan Linda! tack för fina ord hos mig :) så underbart gott det ser ut på dina bilder!!gillar dessutom rosen tallrikarna STARKT! Tänk så mycket vackert porslin det finns.. å så liten plats det finns i skåpen.. hihi
Kram på dig!