Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 15 augusti 2008

Tår i ögat

I onsdags tuggade jag tuggummi som en ko som idisslar, jag va och såg Takida på skansen... Sååå bra.... men så knastrade de till och där i tuggummit satt en lagning... I dag fick jag tid hos tandläkaren, som blev såå dyrt 1995 kr. för en kvart.. herregud kunde jag va ung igen och utbildat mig till de...vilket rån... men jag tycker att räkningar och hälsan går först...

Så nu i kväll när jag gick in på bloggen blev jag så rörd.... jag har fått en nominering från
LILLA FLISANS BLOGG



Och hon skrev så här: Nostalgi och rosor Otroligt vackra bilder, Linda är en fantastisk fotograf och inspiratör.
Och ni kan ju tro att jag läst om de flera gånger.. Tusen tack va glad jag blir...



Jag vill ge dem vidare till dessa två boggerskor med motivering:

Vitt hus med vita knutar
Du har så otroligt vackert och förmedlar de i dina vackra bilder... Och så skriver du så goa komentarer..

La Fleur blanc
Så naturlig och omtänksam med ett varmt hem.. Tack Lena..

KRAM LINDA

24 kommentarer:

Frida sa...

Aj då det låter ju inte kul med tanden och tandläkarkostnader vill man ju helst undvika. Grattis till utmärkelsen den är du värd. Så sant som skrivit du visar alltid så fina bilder.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Anonym sa...

Men Gumman då......

En utmärkelse till mig? Vad glaaad jag blir. Vilka fina ord.

Visst är det så som du skriver man blir så glad och läser det flera gånger.

Tusen tack för dina fina ord till mig, det värmer hjärtat.

Tandläkaren ja, det är aldrig roligt att gå dit, ont gör det oftast och blir det akut jag då blir det med säkerhet dyrt med. Fast visst går hälsan först.

Hoppas du mår bättre nu och inte har massa värk.

Synd att du inte bor nära mig då hade vi kunnat stå tillsammans med våra stora "a" i vädret och påta i landen *hihi*

Jag har varit ute på stan o ätit i kväll, sedan varit ute och tittat på folklivet på kulturfestivalen. Dottern jobbar där så vi fick gå back stage och titta på lite kändisar, fånigt va? Men hon blir så glad när mamma kommer och kollar vad hon håller på med. Får väl passa på så länge hon vill det.

Vi kan väl höras. Nu jobbar jag o ska på begravning nästa vecka så den är lite körig

Grattis till dig förstås, du har verkligen fina foton och massor av bra idéer som blir till fina arrangemang och stileben

Kramizar L

MiaMaria sa...

Hje!


Grattis till din utmärkelse, den är DU så himla värd.....

Du har ju så vackra foton....

Aj, så dyrt tandläkar besök... förstår att de pengarna kunde man ju ha gjort något trevligare för.....

TAck du rara för utmärkelsen och dina rara ord...man blir ju så glad!

Ha´en toppen lördag!
MiaMaria

Anonym sa...

Stackare vilken otur! ja, tandläkare skulle man utbildat sig till. Men nu är man för gammal för det tyvärr. ha det bra och kom upp på en fika. Kram från Katarina.

Veronica sa...

Grattis till utmärkelsen!
Beklagar tanden, det var inte roligt. Det enda positiva är väl att det skedde till bra musik ;)
Jag är så glad att jag hittade dig, du har en VÄLDIGT mysig sida och jag förstår absolut varför du fick din nominering... Jag kommer med glädje tillbaka! Lycka till med tanden...

Kram Veronica

Anonym sa...

Hej, hittade hit idag. Jättefin blogg! Kommer återvända :)

/Marie

Vintage sa...

Underbart mysig blogg du har! Kram susanne Hälsa gärna på hos mig!

Frida sa...

Du har något att hämta hos mig!
Kram Frida

Anonym sa...

Hej vännen!

Kikar bara in här o undrar hur du mår?

Själv börjar jobbet på måndag o begravning av lilla mommo på torsdag, jobbigt jobbigt. Stod henne mycket nära.......

Hoppas du mår bättre o att allt e bra med dig o den lilla vintageflickan :D

Kramen

//L

färg o form sa...

Hej! Sååå mycket vackert du visar i din blogg, Stort grattis till din utmärkelse.
Må gott Kram Hannah

Anonym sa...

Me våg too! Det måste vi fira sedan.

Ledig något nästa vecka?

Kram kram

Me and my Home sa...

Hallå Hallå...Vilka fina bilder du har på bloggen :)
Jo nycklarna som du letade efter..det finns likadana på en nätbutik såg jag...

http://havsviken.blogspot.com/
finns en länk där...

kram kram

Linda Sedin

Hagbacken sa...

Hej Linda! Åh vad tråkigt med din tand...borde gå jag med INNAN något sådant händer mig..har inte varit iväg nu på ett par år...dyrt är det..hujedamej!

Stort grattis till din utmärkelse, den är du värd!

Kram Linda

Anonym sa...

Tack gumman!

Det känns bra när man vet att någon tänker på en.

ar kikat in till dig med men sett att det varit lite tyst.

Vi kan väl försöka ses nästa vecka?

Jag sover tisd o onsd, annars kan jag alla dagar

Först nu skolstart för Filip sedan lite tyngre......

Kramen

Ofelias Hus sa...

Grattis till utmärkelsen!
Tråkigt med tanden, men jag håller med dig om att hälsan går först,
har man inte den så rasar ju allt annat...

Lycka till med ditt rum, du ska se att du får till det, du gjorde rätt i att sälja sängen...
Har man för stora möbler i ett litet rum så ser det bara ännu mindre ut.
Svert järnsäng låter mysigt,
liksom Franskt...

Ofelias Hus sa...

Svart järnsäng
skulle de ju vara, hi-hi
Kram
Anette

Floras Kulle sa...

Jag brukar roa mig med att räkna efter vad en tandläkare tar i timkostnad... ALDRIG specat på räkningen! Konstigt, konstigt...

Många grattis till utmärkelsen!

KRAM: Annette

MiaMaria sa...

Hej Linda!

Önskar dig också en härlig helg!!!!

MiaMaria

Frida sa...

Hej Linda!
Tack för din trevliga kommentar! Roligt att du blev glad för awarden den är du väldigt värd! Jag har skaffat ny mail nu för min gamla har slutat fungera så det är därför jag inte har skrivit ut någon. Tänkte att jag ger den till de som frågar. Min nya mail är frida_83@live.se
Hoppas du får en trevlig kväll!
Kram Frida

LillaFlisan sa...

Hoppas allt är bra med er!
Hur har det gått i förskoleklassen!
Jag är sååå nyfiken..
Flisan

Julia sa...

oh käre värld! bevare oss väl de e ju inte klokt för 17. men bra att du fick lite tröst här iallfall.

Hagbacken sa...

Hej Linda...jag känner med DIG,,har nog missupptaffat det hela, men trodde du var ensamstående hela tiden...så ni ska separera NU? Usch så tråkigt...det är inte roligt...jag tänker på dig ska du veta! Kram Linda

Inspiration i vitt sa...

Grattis till utmärkelsen den skulle du ha.
Tack för vackra ord på min sida.
Kram på dig/Ingela

Vintage sa...

Grattis! Lyckliga du som fått se Takida.Synd bara med tanden..Kram susanne