Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

torsdag 7 augusti 2008

Inte som man tänkt sig

Mitt lilla sovrum är bara 2,2x3 m... Inte så lätt att välja möbler, jag valde i affären och tänkte först efter att den stog där... Och den kändes fel så fel en bjässe i mitt lilla rum.... Den kom inte till sin rätt i de lilla rummet.... Så nu är den såld...



Nu är de aldeles tomt där inne, bara lampan som jag själv gjort, lite vintage över den..... Jag satt på en pall i går kväll med en kopp the och funderade.... Vitt ska de bli på väggarna i alla fall... inte för mycke möbler eller saker som stör för jag vill känna harmoni där inne... Jouy quilt i ljusblå har jag redan spanat in... Och en svart järnsäng blir de nog denna gång ... Ja här ser ni ett litet tomt rum i en lägenhet... 2,2x3m...




Jag kunde inte låta bli att visa denna lilla skönhet som jag blev så glad när jag hämtade... Den ska givetvist bli vit, och denna gång ska de bli sprutmålat och nya beslag ..... Jag tänker mig den i mitt lilla sovrum som ett litet toalettbord med lite fina saker på eller ja vi får se.... Jag kunde i alla fall inte vänta med att visa den... Visst är den fin..





KRAM LINDA

34 kommentarer:

S o F sa...

Helt underbar!

Jag ser redan framför mig hur supergullig/romantisk/snygg den kommer att bli i vitt! Mmmmm....

Grattis till köpet och lycka till med målandet.

Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Vacker möbel!

: )

Kram, Jenny

<3

LillaFlisan sa...

NEJ!!! Du får inte måla din pigtittare, den är ju jättefin!!!!
Jag gillar verkligen ditt "skrivbord"(?)Det kommer att bli jättefint vitt.
(måste erkänna att jag blir mer och mer förtjust i svarta detaljer till allt vitt, så jag tycker att det är vackert helsvart också!)
Hoppas att din "helg" varit bra!
Sköt om dig..
Flisan

Fredrika sa...

Hej, vilket läckert litet bord! Kommer bli såå fint. Berätta gärna mer om sprutmålning. Hur, blir det bra, är det dyrt med färgspruta eller köper du någon sorts spray burk? Jag letar skrivbord på blocket! Sängen du hade i sovrummet tidigare var ju sååå fin, men jag förstår om du tycker det var trångt. Vi har också ett pytte, pytte sovrum som det är svårt att veta vad göra med. Det funkar med spjälsäng men sen?
/fredrika

Ofelias Hus sa...

Oj, vad söt liten möbel!
Ser fram emot bilder på den när den har blivit vit..
Kram
Anette

Jenny Oak Fae sa...

Gå in på polyvore.com och prova, du lär dig säkert snabbt hur man gör, det är SÅ kul att göra collage där!!!

: )

Kram, Jenny

<3

LillaFlisan sa...

Om du tvekar att måla om din pigtittare så titta en gång till på ditt foto av pigisen, (fotot med rosen)Det är ju ett helt fantastiskt kort.Den ser helt underbar ut!
Om du ändå vill ha en vit, gör som jag köp en lite "skabbig" på loppis och måla om. Min var redan vit och kosta en tjuga!(Kunde inte motstå den men hade ingen plats för den så den har nog legat ett par år i källaren..)
SUPERsnygg lampa, by the way.
Kram Flisan

Levindas Värld sa...

Vilken mysig möbel, kommer bli superfin i vitt!

Va vackert det låter med järnsäng i ditt sovrum, det tror jag kommer bli jättebra för då kommer man liksom se igenom sängen lite och rummet kommer inte bli så avskärmat som med en träsäng, tror järnsängen kommer göra att rummet känns mkt luftigare.

Vilken fin lampa du har gjort!

Angående mina borttagna köksluckor så har jag funderat ett bra tag på att ta bort dem men idag slog jag slag i saken och gjorde lite snyggt och fick en del bortrensat också, skönt!


kram

Sara sa...

Jättefin möbel men den är ju så fin i svart också.
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas du hittar en säng som du gillar. Rummet ser ljust och fint ut.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej Linda. Vilket vackert sminkbord. Den kommer att bli kanonfin i vitt. Ja, den vita sängen var ju alldeles för stor, men snygg! Har du läst om Lexie och hennes skada. Kram på dig
/Katarina, Mariina o Lexie/

Anonym sa...

Hej Gumman!

Hur e leget?

Själv har jag varit på möhippa igår och har lite ont i håret idag.... Sitter här med en kopp kaffe och bloggar, men det är inte så farligt fast vi hade en jättekul kväll igår.

Den stackars bruden var utspökad i sjukhuskläder, handska, operationsmössa o dyl och fick gå runt på Medborgarplatsen och ta blodtryck på folk för att få ihop pengar till sin middag.

Det var jättekul och vi ska sätta ihop ett mysigt collage av det.

Fin liten möbel du köpt, det kommer nog bli superfint i din lilla hörna. Du har ju så fina quiltar med och är så duktig på att få till det.

Hur har det gått med hyllan ovanför soffan, du vet den du budade på?

Kolla hur du jobbar nästa veka så tar vi och bokar en fika o shoppingtur.

Nu ska jag pyssla lite med de vintage bilderna från dig, blir det fint blir det ett inlägg här idag

Må bara bääääst i helgen

Bamsekramar Lena

Ps visade bilderna på S för min 19 åriga dotter och hon tyckte S var såå söt och sa att en sån gullig inge vill jag ha när jag blir stor
:D

Inspiration i vitt sa...

Men ojojoj vilket kap den svarta möbeln är ju bara helt underbar.Den kommer att bli såå fin.
Jag tycker att din lampa var mysig.
Ditt sovrum kommer att bli så fint.
Kram på dig/Ingela b.

Vitt är vackert sa...

Vilken tjusig möbel!!! Kommerju bli superfin i vitt! Å lampan är jätteläcker!!

Hoppas du hittar en bra säng snart också!

Ha en trevlig helg!

Kram Ellinor

Frida sa...

Hej Linda! Sekretären kommer att bli superfin med vit färg. Ditt rum kommer säkert att bli bra. Tar lite tid innan man kommer fram till hur man vill ha det. Jag har inte heller så stort rum målade vägarna gråvita för något år sedan så nu känns det mycket större, det ångrar jag inte en sekund.
Jätteefin lampa!
Kram Frida

Frida sa...

Vad konstigt att det inte går att få tag på lavendel. Vet inte om det går att skicka lite med posten så det åtminstone räcker till skorpor? I så fall hade jag kunnat skicka lite, mamma och pappa har gott om det.
Vill du det så kan jag prova.
Kram Frida

Frida sa...

Ja det var konstigt man vill ju gärna veta om de är besprutade eller inte. Våra är i alla fall inte besprutade! Har tyvärr lite problem med min mail men jag funderar på att öppna en ny. Så det fixar vi.
Ha en trevlig kväll!
Kram Frida

Anonym sa...

Men du! Torsdag tror jag skulle bli en perfekt dag att ses på.

Vi beställer lite vackert väder bara.

vi hörs i början av nästa vecka då om det fortfarande passar för dig

Kramen

LoveinH sa...

Hej hej!

Vilken fin blogg du har! Nu ska jag bekanta mig lite mer med den.

Ha en fin helg!

Kram kram

Anonym sa...

Go morron!

Måste bara skriva lite till dig. Jaså alla korten var inte från dig hihi, jag använder de ändå men trodde de kom från din samling.

Pappret jag har har jag köpt från Panduro men jag köpte även massa fina vintage papper när jag vari USA om du vill ha lite så säg bara till, dessa papper har jag använt runt krukan i tidigare inlägg.

Visst är burken underbar. Min förra svärmor sparade alla glasburkar hon köpte och denna köpte man sylt i på femtiotalet. Jag ljuger inte om jag säger att hon hade tre stora kistor ute på logen med glasburkar hon diskat o sparat. Visst hade hon en sorts mani på att spara och jag var ju helt galen när hon dog då alla bara ville slänga allt. Sprang som en tok och räddade grejer hela tiden. Folk bara skakade på huvudet åt mig och dåvarande mannen undrade stilla vart vi skulle ha allt......

Well, that's me.....

Ha det bra idag

Kramiz

Sjöboden sa...

Hejsan!!

Inte helt lätt med små rum... jag vet. Än sålänge går det bra med grabbens rum eftersom han är så liten = små möbler :-)
Vilket perfekt sminkbord. Kommer bli hur bra som helst!

kramar C

Annaewa sa...

Hej, vilket ortoligt snyggt skrivbord!! Det kommer att bli superfint i vitt! Du kan väl göra ett "sprutmålningreportage". Tror vi alla är lika nyfikna!
Ha en fortsatt trevlig helg!
kram annaewa

Anonym sa...

Tja Ba!

Jag var på ett underbart ställe igår, kolla in......

Har varit i Vaxholm idag o fikat. Håller nu på att styla till grejerna jag köpte.

Hur gick det för dig?

Kram Lena

Anonym sa...

Spännande att höra vad du har att berätta;)

Vi höres

Kram Lena

Jennie sa...

Gillar verkligen den sängen! Otroligt fin! Synd att den inte fick plats, men jag tror det blir jättesnygt med en svart järnsäng också!

Ha en bra dag, Jennie
ps. tack för kommentaren

Levindas Värld sa...

Hej hopp!!

Jamen visst blir väl skåpen mkt mer ibjudande utan luckorna.

Va kul att du gillar mitt skåp :)

Hoppas du mår bra och har det gott!

kramen

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilket snygging...jag riktigt ser hur fin den blir i vitt...fast den är ju vacker nu med...

Hoppas att du får ordning i rummet....

Ha´det så gott!
MiaMaria

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Den där kommer ju att bli så fin!
Sängen skulle jag gärna ha tagit.. fick säkert en lycklig ny ägare!

Kram,Lotta

Anonym sa...

Hej,
Har en Rosie i mitt sovrum oxå, fast jag har ett större sovrum så jag har sängborden oxå. Förstår att du sålde den för den kräver lite utrymme :)
Jag har matbordet och stolarna oxå - ja fast inte i sovrummet...
En svartjärnsäng tror jag blir jättefin. Och ditt lilla sminkbord är hur snyggt som helst. Kommer att bli jättegulligt vitt :)
Kramiz

Annaewa sa...

Hej, jag är fortfarande väldigt avundsjuk på ditt skrivbord!!
Ha en trevlig helg på dig!
kram annaewa!

Hagbacken sa...

Åh vad underbart fin den är Linda...och för att inte tala om hur fin den kommer att BLI!!!

Visst är det jobbigt då man har det så trångt..synd på sängen, den såg så fin ut..men det kommer bli kanon med en svart järnsäng!

Hoppas du får en trevlig helg!

Kram Linda

LillaFlisan sa...

Du har en liten utmärkelse att hämta hos mig!
Flisan

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Linda!
Nämen så synd med sängen, den var fin men håller med om att den blev för stor i ditt lilla sovrum.
Det kommer säkert blir fint fint med en järnsäng mot det vita.

Vilken fin möbel, den kommer bli väldigt vacker i vit skrud!!!

Ha en fin ny vecka!

Kraam från Benita

Anonym sa...

Åh vad vacker! Vill ha! :)