Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

måndag 25 augusti 2008

Små shopping & utmärkelse


Jag finns kvar här på bloggen och tassar runt hos er.... Och jag vill ju tacka för alla varma goa komentarer... Ni är så himlans goa...De har varit lite mycke just nu och Sara har börjat sex-års på nya skolan... Så spännande... Så har jag hunnit små shoppa lite så klart..... *Ler*




De små söta ljushållarna är från in och finn, en billighets affär så hela 19 kr kosta de, jättesöta...
Och så var jag förbi Indiska den i gamla stan som e så mysig.... Där köpte jag små porslins knoppar som jag ska ha till de lilla damskrivbordet jag visade tidigare.. Som nu är lämnat hos mina bästa värninnors Pappa , han är målare och ska sprutlacka den... Så nyfiken och längtar att få se hur de blev med vitt.... Sen kunde jag inte motstå de lilla glasskrinet, som ska stå på de lilla skrivbordet....



Och så har jag beställt lite från Fridas Gård (bilden är lånad därifrån) Denna fina kaminspegel fast i vit har jag länge velat ha så nu kunde jag inte vänta längre, och en kedja med nypor på sån man hänger kort på ni vet...





Jag brukar inte visa kläder men kunde inte låta bli, köpte denna lilla siden blus på Zara... En butik jag brukar gå förbi, men slank in en dag och de har fina saker..... Denna och ett puderrosa linne köpte jag till ett par jeans....

Senare samma kväll fick jag en utmärkelse från värdens goaste Lena med bloggen La fleur blanc
Tusen tack vännen....
Jag vill ge den vidare till goa lilla Frida med bloggen Spetsar och volanger
Och till Anna med tusen gärn i elden.. vilken energi Levindas värld


KRAM LINDA

31 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

HIMMEL så vackra saker du köpt...HELT i min egen smak! En sån där spegel har jag också funderat på att köpa.Blusen är så ljuvlig...

: )

KRAM, Jenny

<3

Levindas Värld sa...

Vilka söta ljuskoppar du fyndat, bra pris!

Åh jag är också ute efter sånna där knoppar från Indiska, har bara inte kommit iväg dit än men jag måste banne mig ta mig dit snart :)

kram!

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

Kramiz tillbaka : )

/Jenny

<3

Fredrika sa...

Hejsan, superfin spegel. Har precis också köpt mig en sådan i vitt!
/Fredrika

LillaFlisan sa...

Vilka fina saker du köpt!! spegeln är ju "to die for"...
Kul att det går bra för Sara i skolan.
Det går bra för mig med, förutom att min kollega blev sjuk under "inskolningsveckan" och det blev hennes vikarie oxå. Men jag har så fina ungar så det var inga problem..
26 st är dom och de är de sötaste små ungar man kan tänka sig!!!!
Fast jag längtar såå mycket efter min "gamla" barn, snyft.;-)
Hoppas allt är OK med dig..
Och att vi också får se ditt skrivbord snart!
Kram Flisan

Frida sa...

Vilka underbara saker du har köpt,gillar de små ljuslyktorna. En fransk spegel hade inte varit så dumt. Tyvärr får jag hålla i mina pengar nu.
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Sjöboden sa...

Hihi... bra med billighetsaffärer ibland. Knopparna är sååå fina har likadana på våra garderober i sovrummet..

kramen

Anonym sa...

Tack, vad kul att du gillar det :)

Så fina saker du köpt. Vill också ha ett sånt vackert skrin. Kul. Och spegeln, förstår att du inte kunde hålla dig :)

Tittar in igen.

Kram Marie

Anonym sa...

Hej Gumman!

Vilka jättefina saker du köpt. Allt var fint och blusen var jättesnygg.

Kul att se när du fixat iordning allt.

Du har något att hämta hos mig :)

Kram Lena

Anonym sa...

Det ska bli spännande att se bordet efter lackeringen. Fina saker du köpt igen.. Kram från katarina, Mariina o Lexie.

Ann-Catrin sa...

hej där!!'men så läönge sen det var jag var här...
Kul att du gjord en kommentar inne hos mig!!

men så söta fynd.. ja tänk In och finn brukar h´jag smita in på ibland..kan ha rätt mycket fint faktiskt!!
Din blus var ju ljuvlig!!

ha det gott kram a-C

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja visst är det väl fint att använda sig av udda charmiga stolar, jag gillar den goa blandningen :)

Men åååh va du är gullig, ska jag få en utmärkelse av dig...herregud!!

Stort tack goa söta du, det är den fantastiska gemenskapen och uppskattningen bloggare emellan som gör själva bloggandet såå roligt! Man får så mkt inspiration, byter tips och ideér med varandra och det är ju så skoj!!

Tack gumman!

Kramiss

Annaewa sa...

Grattis till dina utmärkelser!! Blir så otroligt shoppingsugen, det lät så avspänt och skönt när du beskrev hur du flanerade i Gamla Stan och hipp som happ hamnade på Indiska. Jag väntar oxå med spänning på bordet, du får visa när det är klart!
Ha en bra dag! kram AnnaEwa

Frida sa...

Tack snälla! Den blev jag verkligen glad för,börjar känna mig bortskämd med alla utmäkelser.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

LillaFlisan sa...

Hoppas att saker och ting lättar för dig snart, förstår att du har det tufft...
Skönt att du iallafall känner att Sara har vuxna omkring sig som "ser" henne. Det är så viktigt att barnen har BRA lärare. (Det är verkligen värst för oss föräldrar, barnen är så anpassningsbara.)

Jag har huvudansvaret för förskoleklassen men sen har jag även svenska med 1:orna (jag har utbildning i svenska som andraspråk, och vi har ju mest barn med annat modersmål än svenska)Vi arbetar ju ofta F-1 (6-åringar och 1:or)d.v.s. vi har många aktiviteter tillsammans som musik, gympa, utedag skapande m.m.
Så därför är jag ju deras "lärare också fastän de inte är mitt huvudansvar. Sen jobbar jag 1-2 eftermiddagar på fritids i veckan med barn i åldern f-3 också!
Så fullfart hela dagarna men världens bästa jobb!
styrkekramar till dig!
Flisan

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till dig!!!!

Och så mycket fint du har handlat....har också köpt knoppar på Indiska..

Vilken lycka att få lämna bort bordet och få tillbaka det vitt...härligt!!!!

Ha´en fortsatt bra vecka!
MiaMaria

Mjuka sa...

Jättefin blus!! Jag gillar Zara, brukar köpa barnkläder där, så jättefina!
Kramar M

Hagbacken sa...

Åh vad mycket fint hon har handlat! blusen var underbar!

Må så gott//Kram Linda

Marie sa...

Hej Linda!

Så fina saker du har köpt! Knopparna har vi också här hemma, de är så söta!
Gillar din blus, den var verkligen jättesnygg!

Ta hand om dig!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

grattis till dig för awarden och till dina underbara fynd mmmmmm älskade blusen! varmkram lotten

Anonym sa...

Hej!
Tittar in hos dig. Vilken fin blogg du har.
Fina fynd och jättesöt blus.
Ha en bra dag!
Kramar från andra sidan plurret.

Anonym sa...

Hej Lina. Jag skickar dig en skyddsängel. Du kan hämta den på min blogg. Kramar från Katarina o Lexie

Floras Kulle sa...

Och än inte är det slut...
Finns även en liten utmärkelse till dig att hämta på min sida!
Mitt-i-natten-kram:
Annette

LillaFlisan sa...

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Flisan

Anonym sa...

tittade in här idag.. Fin blogg!

Hagbacken sa...

Kikade bara in...kram!

No.15 sa...

Hej!Tittade in här hos dig...så fint du har det.Kommer gärna hit igen!
Trevlig helg!

Frida sa...

Hej Linda!
Du har något att hämta hos mig.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Lilla Eken sa...

Vilka fina ljuskoppar!

Har något för dig inne hos mig. Om du vill. :-)
/I.

Anonym sa...

Kram till dig vännen....

//L

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Brukar besöka din blogg men har aldrig lämnat en kommentar förr.Vilka fina saker du köpt.Det behöver inte alltid vara dyrt för att vara vackert.Och blusen...skit snygg! Kram Viveka