Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

onsdag 11 februari 2009

Full rulle!!

Oj oj vilken paus de blev...Jag har haft sån full rulle massor med projekt, roliga saker, tråkiga saker, shopping,Junibacken och mosters 50-årsfirande.....Jippi du är bäst moster...
Hela lördagen gick åt till shopping, först ett indiskt soffbord med en stor vacker rosa orchidé i en silver/järn kruka till moster, hon höll på att storkna av glädje när jag kom.... Och så gjorde jag och en go vän ett besök på Madame Petitè hos goa Jenny, så otroligt fint hon har och så trevlig.... Sen fick vi ide´n om att åka ner till Himlarum i Trosa som Ann-Helen driver... så fint och de luktade såå gott med färg då hon har sin verkstad och butik breve varandra... Trosa är en så mysig liten sommarstad, men nu sovande över vintern.... Och söndagen blev en härlig dag på Junibacken, dom har så mysigt Elsa Beskow tema just nu, med sagor från när man själv va liten...

Detta köpte jag på Madame Ptetité


Klämmor/hållare har jag länge velat ha till kökshanduken som är från ett tidigare köp på Lexington



En härlig påse med torkad lavendel, så ljuvligt mmmm.



Detta köpte jag på Himlarum i Trosa
En söt fattigmasnsilver vas..



Och ett zinkkors och ett gammalt Vintage foto..



Och så sara på Junibacken, så sagohärligt där.. Åhh va man skulle vilja va liten..



Sara sitter på solägget, som även är temat på teaterföreställningen..



KRAMISAR/LINDA

14 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej1

Välkommen tillbax...*LER*
skönt med ett litet break ibland.Så man kan ladda om batterierna.

underbar bild på dotter på solägget.den sagan minns jag att mamma läste för mig som barn.

Kramiz nilla

Lallis - liv och leverne sa...

Välkommen tebax:) Vad mycket fint du visar.Och så sööt hon är Sara!
Kram Lallis

rosenskära sa...

Vad fina saker du har köpt! Låter som en härlig dag!

Nu måste jag in och kolla på Junibackens hemsida för jag ÄLSKAR Elsa Beskows sagor! Mamma läste alltid dem för oss när jag var liten så jag kan många av dem utantill fortfarande! Vi ska upp till Stockholm i mitten av mars (Melodifestivalen!) och då kan det vara bra att ha några utflyktsmål som är speciellt för mindre människor...

Kram/Lena

Anonym sa...

Heeeej vännen!

Äntligen en livstecken från dig!!!!

Jag har ju haft såå struligt med min mobil och när jag äntligen fick ett kort som fungerade igen tror du inte att jag tappade mobilen så den gick i tusen bitar!!! Fy vilken klantmaja jag är.

Nu har jag iaf en lånemobil och såg idag att du hade messat. Är du hemma i morgonkväll? Det är jag och vi kan gärna ringas då om det passar dig.

Jag har ju med varit hos Madame Petite. Mina två stora barn bor precis i porten bredvid....

Jag köpte med lavendel, visst är hon gullig som har bloggen, jag menar affären?

Vad mysigt det verkar vara på Junibacken nu då, vi har ju årskort där som gäller tills i maj så dit måååste jag bara gå. Kanske själv klättrar upp på solägget....:)

fast det kommer nog inte göra sig så bra på bloggen *fniss*

Kramizar Lena

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina saker, härliga bilder på dottern..!

Tack snälla för din kommentar, hoppas att allt ordnar sig för dig också!

KRAM, Jenny

<3

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej Linda!
Va fint du har det!!!
Låter kul med besök på Junibacken, dotra ser ut att ha de skoj =)
Fina & inspirerande bilder du bjuder på!!

Trevlig Helg!
Kraam från Benita

LillaFlisan sa...

Å där sitter hon den lilla prinsessan mitt på soläpplet!!!


Underbar bild!!!


Kram


Flisan

Frida sa...

Det låter som om du har haft fullt upp, vilka fina saker du har köpt.
Kram Frida

Vitt och nött sa...

hej linda!
Tack för din fina kommentar! de har varit jobbiga dagar...

va fina saker du köpt! jättefina bilder du visar!

ha de gott!
kram ellen

annalarssonphotography sa...

Hej Linda! :)

Ja vad har hänt inne hos mig? *ler*
Jag har drabbats av kreativitet!
Det är inte så lätt..
Mitt främsta konstnärliga uttrycks sätt har alltid varit det skrivna ordet, ofta i kombination med bilder.
Jag älskar inredning!! Men ibland blir det en översvämning inombords och man får lov att välja vad som ger en mest...
Just nu andas jag genom att fotografera. Och deltar i diverse fotoutmaningar som hålls via nätet - därav alla bilder i olika form på min blogg :)
Jag kommer säkert att blogga inredning OXÅ, men just nu foto - för det ger mig liv.

Jag har en utmaning till dig inne hos mig!! :)
Hoppas du haft det bra!
Kramar Anna

Petra sa...

Välkommen tillbaka. Har allt tittat in här med jämna mellanrum. Vilka fina saker du har handlat och din dotter är alltid lika ljuvlig.
Kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej Åhh va fina saker du köpt.. va härligt med junibacken o sagorna Elsa Beskow..ja bara älskar alla Astrid Lindgrens filmer ja har nog dom flesta ja brukar titta då o då... tänk och få bo som Madicken vilken dröm..kramisar snowwhite-sussie

Viola sa...

Du är så välkommen tillbaka, vilken härlig tur till ljuvliga butiker och visst fick du med dig fina saker hem, Trosa ligger inte långt härifrån så jag måste bara dit, brukar vara innen ibland och hälsa på, Solägget en underbar saga som jag läst så mång gånger gm ården för mina elever, har den gamla boken i min ägo och den är helt underbar och ungarna älskar den, ha en skön helg, idag kommer min stor utlottning, butiken firar 1 år, kram

Himlarum sa...

Hej Linda!
Tack för besöket hos mig i Trosa! Hoppas du trivdes trots röran! Roligt att se så fint du gjort med sakerna!

Stor kram
Ann-Helen