Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

tisdag 5 maj 2009

Längtar hem

Nu har vi bott i lilla låne ettan i två veckor och fyra återstår...
Och jag längtar så otroligt mycke tillbaka hem nu, med så många nya idèr som jag vill fixa med hemma... I dag va jag förbi IKEA för att handla till jobbet och hittade dessa söta emalj kannor... Så sommarsöta..



Och i detta nr av Lantliv blev jag så förälskad i en tapet till Saras rum på sid nr 71 och där finns även en vit Barometer som jag också köpte idag... Vit som snö mitt i försommaren *Ler*

Detta nr av Vakre hjem är bara för ljuvligt, mitt hjärta slår snabba slag för de romantiska växthuset.. Där skulle man vilja sitta en ljummen sommarnatt.. Och äntligen har jag köpt en porslinsskärbräda från house doctor på butiken Ambiance.... Jag vet att många av er redan har den även flera storlekar, men den e ju såå söt..


Sötaste lilla loppisväskan..




I dag när vi gick hem från skolan stanna Sara och sa - Men lilla vän du får ont i nacken om du står så där, du skulle behöva stödja dig på en pinne.... (och hon böjer sig och klappar en av blommorna) Jag bara smälter, min goa Sara....
Kram Linda




24 kommentarer:

Viola sa...

Förstår att ni längtar hem....den dära barometern ahr jag oxå gått och lurat på och den lrä nog komma hem till VIOLANs oxå framöver, hoppas allt är bra och den där lilla goa saken du har är ju för rar....kram

Anonym sa...

Hejsan! Längesedan... Äntligen hittade jag din blogg igen, svårt, men inte omöjligt!

Har varit in och kikat på bilderna från Thailand... G....ud vad vi blir avundsjuka! Men vi ska dit också en vacker dag, även till Egypten.

Hör av dig någon dag så tar vi en fika!
Kramar i massor till er båda
Katarina och Mariina.

anemonen sa...

Så vackert med vitt

Anonym sa...

Men gulle Sara!

Man blir såå rörd av sina små sockergryn!

Tänk jag har precis oxå nu i helgen köpt minförsta porslinsskärbräda. De är ljuvliga. De där kannorna på IKEA ser inte så dumt ut tycker jag. Jag ska ju dit i veckan nu för att köpa linnetyg till mina fåtöljer, då får nog dessa kannor följa med hem *fniss*

Jag förstår att du längtar hem. Jag längtar bara tills denna natten ska ta slut för då är jag ledig i tolv hela nätte och då blir det fixa av hemma....

Jag har med köpt Vackre Hjem som jag ska glutta i lite på jobbet om det blir lugnt

Kramizar i massor
Lena

Kerstin sa...

Fina lilla vackra barn, hjärtat smälter..

Sitter här och kollar igenom en del av de bloggerske-bloggar som var med på Ulriksdal, ni verkar ha haft det riktigt, riktigt roligt! *lite avis*

Tycker om din blogg! Jag var också en ensam mamma förut, innan jag träffade min man, och hade nog aldrig lyckats sådär fint och bra som du har gjort i min lilla lägenhet som jag hade på den tiden!

Kommer gärna tillbaka till dig!

Varma kramar,
Kerstin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

ååå så fiina inköp...måste till IKEA ser jag...hihihihi..

kramizz Nilla

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Men du har IKEA så där fina kannor, de är ju verkligen jätte söta.

Men hur go får man va? Lilla blomman får sig en klapp...så sött!

Många kramar till dig!

Anna

Frida sa...

Hej vännen!
Förstår att du längtar tillbaks till lägenheten.

Vilka fina kannor du har köpt och barometerlampan är ju så snygg, jag behöver en ny lampa så man kanske ska ta sig en sväng till i Ikea.

Sara verkar vara go hon.

Hoppas allt är bra med dig!
STOR Kram

Inspiration i vitt sa...

Har de så fina kannor på Ikea, då måste jag nog dit fort. Den lampan är ju bara så underbart snygg.
Ha det gott Linda och kram på dig/Ingela.

mig & alice sa...

Men vilken liten sötnos till dotter du har!!

Jättefina kannor du hittat på Ikea Linda...tänk lite syrenkvistar i dem, mmmmmm.

Det var himla roligt att träffas i söndags...blev så himla full i skratt när du kom mot bilen och hade lika klänning som jag på dig, hahaha.
Men det tyder ju på bra smak ;-).

Det där skärbrädet hade jag med mig till 2 st bloggerskor i söndags, hihihi...från min butik alltså. De är verkligen jättefina.
Hoppas verkligen att vi kan ses igen snart.

Kraam
Melinda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fina köp du hr gjort! Kul!

lottens vita och gröna sa...

hallå linda, måste börja där du slutade så fantastiska ungar kan va så små med så stora tankar. så sött!

så himlans fina kannor mmm vackert på trappen med lupiner, måste dit! och skärisarna i porslin är ju heeeelt underbara!

ha det gott du goa, varmkram lotten

Mjuka sa...

Stackars dig!! Förstår att du längtar hem!!!
De kannorna är jag också så sugen på, jättefina!!
KRam Malin

Tidsmästarinnan sa...

Hej Linda,
vilken go tös du har!
Och vad fina kannor du hittade på Ikea, bra tips där... en sån skärbräda skulle jag gärna ockskå vilja ha, Ambiance är ju dessutom min favvisaffär, måste försöka ta mig dit snart!
Kram på dig
Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej vännen!
Vilken liten go tjej du har! Så omtänksam om en liten blomma,det är så man får tårar i ögonen.

Kannorna var jättefina, kan se dem fulla me d sommarblommor, det kommer att bli hur fint som helst!

Och skärbrädan är också såå söt!

Kram på dig!
marie

Lilla Blanka sa...

Hej Linda!

Förlåt att jag varit dålig på att kommentera...tiden räcker inte till för bloggande som förut...

Men vad söta kannor!!! Åh måste handla nästa gång jag går in på IKEA.

Jobbigt att inte kunna bo hemma...

Jättesöt skärbräda, sånna är ju ljuvliga!!! Ambiance besöker ja galltid när jag åker upp till Sthlm.

Kram
Mia

Ps nej, min favoritloppis är nog den lilla jag besökerhär hemma två ggr i veckan. Moheda är nog iofs storfavorit i landet =)

Marie sa...

Hej Linda!

Förstår att du har hemlängtan, det skulle jag med ha haft!
Jättefina kannor från Ikea och den där lampan är ju supersnygg!!!!

Din Sara är ju bara för gullig, blir alldeles varm i hjärtat!

Kramar Marie

Frida sa...

Hej!
Hoppas du har haft en trevlig helg! Får jag fråga dig om det var på Ikea i Stockholm som du köpte den vita barometerlampan?

Jag var på Ikea i Älmhult och frågade dem om den vita barometerlampan i helgen jag tyckte det var väldigt konstigt men dem hade inte hört talas om den. Synd att jag inte hade med senaste numret av Lantliv så jag kunde visa dem. Där borde dem ju känna till den.

Det fick bli en silvrig i stället men dem är fina dem med.

Hoppas du har haft en bra helg och att du får en bra vecka!

Kramar Frida

Vitt och nött sa...

ååh vilka underbara kannor! såå fina! nu måste ja oxå åka till IKEA :)

den där lampan är så fin!

ha de bra!
kram ellen

Anci sa...

Du visar många vackra saker på din blogg, men jag gillar nog den sista bilden bäst ! Omtanke även om blommor är underbart.

Kram

Evelinas hus sa...

Ont i nacken...gud vad gulligt.
Jag har också en sån där liten emaljkanna från ikea men jag såg inte att det fanns stora också, dom är så fina.
Kram Caroline

Kristall & Pynt sa...

Fin blogg, och dina kannor är jättefina.
Ha det gott

Skomakartummen sa...

Hallåjsan! Jag inte hunnit titta in till dig sen bloggträffen. Det var jätte roligt men tiden gick lite väl fort tyckte jag. Så söta dessa små liv är. Tänkt om man kunde spela in allt härligt de säger. Många goa kramar Sari

Jenny Oak Fae sa...

Hej!

Jag kan fixa en bakgrund till dig, säg bara till vilka färger du vill att det ska vara..! Sedan ger jag dig en kod, som du lägger in som HTML/Java Script i högerspalten på din blogg det är inte så svårt...

Önskar dig en fin & solig helg!

KRAM, Jenny