Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

torsdag 25 juni 2009

Tallin..

Nu har jag kommit tillbaka från Tallin, tre härliga varma soliga dygn.. Jag jobbar på en gruppbostad och hade möjligheten att åka med en kolega och en som bor på gruppbostaden.. Vilka dagar de blev.. Vi har njutit i timmar på däck ätit gott och vandrat runt hela dagarna, runt varje hörn väntar något spännande att prata om och bara njuta...Mmmm mm härligt..




Mitt ute till havs soldäck ser vi en dimm ridå som bara dyker upp, lite spoooky men så läckert.. Bilderna gör sig inte så rättvis...




Jag har ju varit ett par gr i Tallin förut och när man sover över på hotell har man mer tid för annat.. Vi fick en idè om att ta spårvagnen och åka dit den slutar och tillbaka, så spännande att se lite utanför.. Jag vågade inte fota dock för vi försökte smälta in lite.. En i receptionen på vårt hotell hade skrivit en lapp att vi va tre vuxna som ville köpa biljett tur och retur på spårvagnen, men i varje vagn vi klev på ville eller förstog konduktören inte oss... Så på vår tredje rutt kliver kontrolanterna på som riktiga maffiasnubbar, jag blev jätteskakis och tänkte hur ska vi nu förklara detta.. Konduktören sa att hon inte förstog vad vi ville och jag visade kontrolanten vår lapp som tur var.. Vi fick betala biljettkostnaden bara.. Så lättad men skakis... Kan ändå rekomendera att åka en tur så får man se lite av deras närförort..



Har ni sett vilken underbar solnedgång, ser ut som en sommardrink..



Showen på båten är helt otroligt spektakulär.... Men i baren när man beställer på båten är dom så otroligt otrevliga inte en tanke på att dom jobbar med service.. Jag beställde en alcoholfri Mojito fast med bitter lemon för jag tycker de är sååå gott och får en utskällning att de minsann inte är en Mojito, när jag senare beställde en till bad jag nästan om ursäkt och ville beställa en Mojito som inte är en Mojito, sur som ett bi var hon och sa de är fortfarande inte en Mojito... Ja suck... Men i stora drag har vi haft kanon.....


Hoppas ni njuter i detta sköna sommarväder
Kram Linda


Ps så köpte jag ju massa fler VINTAGE kort på min lilla favorit antikaffär, så nu kan jag pyssla nya kort...

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara bilder du visar.Vilken tur att ni haft fint väder.Här har ju sommaren kommit och man lir ju bara så glad och lycklig......Ha en underbar kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Titti underkalas-eken sa...

Vad härligt det låter med en resa sådär! Jag har aldrig avrit där men tänkt ofta att man skulle försöka komma iväg... Verkar det barnvänligt att resa dit med barnen tror du?

Kram Titti
Du missar väl inte utlottningen hos mig?

Frida sa...

Hej!
Vilka underbara bilder, det verkar vara mysigt i Tallin.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEj & välkommen hem igen!

lår som en ljuvlig resa ni vart på......

Kramizz Nilla

MiaMaria sa...

Hej Linda!!!

Hejsan!

Kikar in för att önska en härlig sommar!!!!

Weißer Vintagezauber sa...

Hello Linda,
nice pictures :o)
Many greetings,
Elke.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig resa du har varit på! Och vilka otroligt vackra bilder...
kram
Marie

Viola sa...

HALLÅ LINDA, ROLIGT ATT HÖRA AV DIG..HÄR HAR VI UNDERBARA DAGAR GAMLE LABBE OTTO OCH JAG...ÄNNU EN DAG MED 30 GR OCH BLÅ HIMMEL..TUR ATT POOLEN FINNS INOM RÄCKHÅLL...HA DET SÅ SKÖÖÖNT ! KRAM

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så härligt ni haft det!!

Jättevackert klaff bord nedan!!

TREVLIG SOMMARHELG!
♥Kramar Millan♥

Ann-Catrin sa...

Oj vilka härliga bilder du visar.. aldrig varit där.. men jag har förstått att det vackert
Mysiga dagar...
kram och trevlig helg Linda♥
A-C

Katta sa...

Det ser fint ut i Tallin, har aldrig varit där tyvärr. Kul att åka iväg med spårvagnen sådär, det brukar jag tänka att jag ska göra här i stan med pendel eller t-bana till slutstationer jag aldrig varit bara för att kolla. Ha en bra helg, kram Katta

Lissen sa...

Hejsan! Har beställt resa till Tallin. Ska dit nästa vecka. Blir nyfiken var du köpt Vintage korten. Vill ju gärna passa på att göra små fynd.
Vänligen Lissen