Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

onsdag 28 maj 2008

Nostalgi inte alltid bra

Jag har inte andvänt glasögon sen jag va i nioårsåldern, då jag hadde stampat sönder dom där fula flaskbottnarna.... ja ni kan nog tänka er vad som hänt tidigare under dagen. först nu har jag vågat ta tag i de, för jag vet vad huvudvärken beror på...

Jag hade hittat ett par snygga glasögon för någon månad sen, men nu i måndags med recept i handen så va de lång kö.... vilket ledde till att jag hitta fler, och blev velig så jag låna hem några..





Nu ska jag ta en kvällsfika
Kram alla !



14 kommentarer:

Hagbacken sa...

Hej på dig och tack för din kommentar! Vad roligt att hitta hit, vilken fiin sida du har...jättefina bilder...gillade verkligen skrivbordet nedan....

Har oxå glasögon, är inte kul,,men nu finns det ju lite att välja på mot vad det fanns förr iaf....

Kram på dig//Linda

Mjuka sa...

Vacker fika!! Rosmuggen är så fint
kramar M

Lilla Eken sa...

Hej, jag har länkat till dig med.
(Har också glasögon - när jag är tvungen.)
I.

Unknown sa...

Visst är det svårt att bestämma sig för glassögon! Jag ska till optikern på måndag och försöka välja...phu
Jag tror att webbutiken mixin har sådan badkarskant? Inte helt hundra men jag ska försöka dra mig till minnes vart jag sett den, men jag vet att den var svin dyr! Men såsåså fin! HA EN GO DAG! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Tack för kommentaren om tvålarna, tror jag fått tvåldille just nu.
Har placerat alla i en stor glasburk i duschrummet det blev så fint!

Mysigt fika du hade igår. Själv ska jag måla lite dtaljer på vår tallrikshylla i köket som förhoppningsvis snart är klar, mer om den på bloggen sedan

Kram LEna

n o r d i n g å r d e n sa...

Snygga glsögon, jag tycker det är det vackraste smycke man kan ha, jag hara bara läsglasögon men gillar att ha dem på mej: ) Vilken ljuvlig dukning oh vacker kopp, jag ser lilla Greta i den med, herre nån så söt man kan vara, man äter inte upp henne av misstag i blnad? Så fint du har hemma, ljuvligt vackert vitt skrivbord! Mari.

josefine.edenvik sa...

Ja, jag har haft tur och hittat tre stycken vita fr�scha porslins- Melittor i olika storlekar p� bara n�t halv�r.. Helt perfekt! Vilken h�rlig tekopp och kanna du hade, man blir riktigt kv�lssfikasugen m�ste jag s�ga... H�lsningar Josefine

Hagbacken sa...

*ler*...skönt att höra att det finns fler...börjar fundera på vad grannarna tänker då jag springer och fotar på ALLT ute m kameran....

Ha en skön helg!!

Kram Linda

MiaMaria sa...

¨Hej!

Här har du en til som borde gå och köpa glasögon!

Din favoritkopp är så söt...fyndade en kopp på loppis häromdagen med rosor på....

Ska nog göra frukost snart och gå ut och sätta mig.

HA´en bra dag!
MiaMaria

Inspiration i vitt sa...

Hej:tack för din vänliga kommentar jag blir ju såå glad speciellt när man är så ny i bloggvärlden vilket jag ser att du oxå är.

Du visar jätte fina bilder på ditt hem vill se mer.
Kram på dig/Ingela B.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan hittade hit via en annan blogg och vill välkomna dig till bloggvärlden!!
Själv har jag bloggat sen i februari..och det är verkligen roligt!
Jag tycker att ditt hem är väldigt mysigt!
kommer snart tillbaka!
Kram på dig!

josefine.edenvik sa...

Haha vad kul, vilken tajming. Då får du dricka gott kaffe till kvälssfikat ikväll då..:) /Josefine

Frida sa...

Det var ju bra att du hittade ett par glasögon till slut. Jag har inte behövt några än, lika bra för jag passar inte alls i dem. Fina koppar sådana har jag med. Ska köpa tekannan någon gång när jag får råd.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Frida

♥Linda♥ sa...

Hej Linda!
Hoppas du lyckats bestämma dig för vilka glasögon du ska ha! Verkar svårt!
Angående lavendel i kakor så har jag faktiskt ingen aning om vilka sorter som funkar och vilka som inte gör det...
Jag har någon typ vanlig sort i min trädgård som jag aldrig besprutar, tänkte testa dessa blommor när de kommer...
ha en fortsatt härlig helg!
kram/ Linda