Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

söndag 25 maj 2008

vardagsrum

Här är mitt älskade skrivbord, som va riktigt mörkt när jag köpte de.. Jag har målat med en vit matt v slip grundfärg bara, och slipat och shabbat........








Och så mitt nyaste köp en pigtittare från 1800-talet , har inte bestämmt mig om de ska målas.Tycker den är ganska fin mörk, får se... Vad tror ni ??










Ett litet plåt bord som va brunt och så fult, men med färg och slip papper är de nu en favorit...
Och den är jättefin med massa tända ljus på....









En Budda som jag köpt i Indien fick va kvar när vi gjorde om vardagsrummet från indiskt till nordiskt.......





Tack! för att ni titta in på min nya Blogg
Kram linda

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älsking!!

Du har verkligen lyckats kanonbra med din blogg. Allt ser jätteprofsigt ut. Grattis!!!

Många kramar från din vän Nettan

Marie sa...

Hej Linda!

Så många fina bilder du visar från ditt vardagsrum! Skrivbordet är så snyggt, har letat jättelänge efter något liknande.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Gullig bild på din dotter!

MiaMaria sa...

Hej Linda!

Och välkommen till bloggriket!

Så snyggtskrivbord och så vackert arrangerat....och lilla bordet är ju så vackert!!!!!

Visst är det vackert med rosor!!!!

HA´en toppendag!
MiMaria

Anonym sa...

Va kul att äntligen få se din blogg! Du är så otroligt duktig med inredning!!
många kramar
Matilda

Lilla Eken sa...

Vad fint du har det. Brickbordet blev ursnyggt och skrivbordet likaså. Jag skulle nog inte måla pigtittaren, men det är jag det. ;-) Tycker att det är mer spännande med kontrasten den bildar nu till det andra.
Du, jag undrar en sak; det är många som målar med V-slip har jag sett; hur funkar det att göra rent möblerna? Jag har för mig att V-slip ytor suger åt sig ganska mycket, eller minns jag fel?

Anonym sa...

Hello!

Välkommen till bloggvärlden. Själv började jag i januari i år efter att helt plötsligt en gång suttit vid datorn och surfat o kom in på den ena bloggen efter den andra...

Det är såå kul att blogga.

Du har verkligen fint av det du visat, jag gillar din kombination av slitet vitt och balansen med mörka träslag, superfint.

Själv kliar det i fingrarna efter att sätta igång med lite pyssel o sånt efter att ha varit borta en vecka, jag är fylld av energi

Ha en bra vecka

Kram Lena

Frida sa...

Hej!
Välkommen till bloggvärlden! Vilken fin blogg du har. Underbart skrivbord. Jag tycker pigtattaren är fin som den är men den kan säkert bli fin målad med.
Kram frida

Frida sa...

Hej!
Tack så mycket! Sofiero ligger i Helsingborg (Skåne) Jag länkar gärna tillbaks till dig!
Kram frida

Anonym sa...

Hej Linda!

Du är såååå otroligt duktig!
Vilken fin sida!!!!
Tänk att du har gjort den helt själv!
JKag är jätteimponerad och jätte avund sjuk, för jag vill också ha en sån här sida...

Kram till dig och här kommer jag vara ofta!

Anonym sa...

Hej vännen!!

Har återigen varit inne på din underbara blog och tittat på dina ny bilder du lagt in.

Du är min inspirationskälla!!!

Många kramar från Nettan