Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

lördag 31 maj 2008

Shoppingtur

Först vill jag tacka för alla varma välkomnande kommentarer, jag blir så otroligt glad..

Jag vart så jättekär i en bild som en annan bloggerska har ifrån RACHEL ASHWELLS diskmaskin, viste inte att de kunde va så vackert i en disk.. så ja jag har sprungit iväg till myronas då vi inte har så mycke bonn auktioner i Stockholm... jag hitta ju lite mer hi hi...




Melitta porslinfilter en söt liten kaffekanna lite bestick, och fågelburen är ny..... allt detta packa jag mig på bussen ni kan ju tänka er att man fick blickar.... syns inte på bilden men buren är ganska stor och tung, men hur skulle jag motstå 40% rabatt så jag betalade 268 riksdaler...






Lilla S snart stora har redan valt tallriken med rosa bård, och hon sa mamma den ser lite shabby chic ut i kanterna.... ja vad ska man säga....







Jag hitta även massa kaffe/mockakoppar som jag norpar med mig nästa gång.....
Ha en fortsatt trevlig helg
kram Linda

10 kommentarer:

Hagbacken sa...

Vilka fina fynd du har gjort!!

Känner igen det där med att bubba på bussar, då jag saknar körkort..men vad gör man inte om man inte har ngt annat val och hittar ngt man vill ha med hem??

Trevlig fortsatt helg!!

Kram Linda

Lilla Eken sa...

Vilka fynd! Ursnygga tallrikar! Tänk vilken humörhöjare att se på bordet vid matdags. (Eller när som helst förresten, om de kanske mest blir prydnad någonstans.)
Är det Skärholmens myror du åker till? Jag har inte varit där på evigheter. Kanske dags att göra ett besök igen. :-)
Ha en trevlig fortsättning på helgen/I.

Frida sa...

Hej!
Vilket fint porslin du har fyndat.Fågelburen är jättefin.
Kram Frida

Frida sa...

Om du ska åka till Helsingborg i sommar måste du besöka Flora Linnea som ligger vid Fredriksdahl och Blomsterbutiken på Sofiero. Jag har visat lite bilder därifrån på min blogg. Där kan du gå in på Sofieros hemsida och kolla vägbeskrivning och öppetider. Jag kommer inte på någon mer butik just nu, men gör jag det ska jag tipsa dig! Du kan hitta Flora Linneas hemsida i min sidolänk.
Kram Frida

Frida sa...

Visst är det fint med fågelburar! Hade jag haft plats och penger hade jag nog också köpt på mig några. Åh ja Hlsingör måste du ju besöka. Där finns det som du säger många mysiga små butiker.Det var längesedan jag var där men där finns nog en del inredningsbutiker med. Låter mysigt med undulater. Fåglar är så rogivande på något sätt. På min eventuella praktikplats har de fåglar i blomsteraffären. Honan ruvar på ägg nu.
Kram Frida

Inspiration i vitt sa...

Hej:ja då var loppiset över för den här gången och det gick kanon bra.Det blev lite saker över som jag skänkte till välgörande.
Vilket fynd du gjorde när du köpte fågelburen,den hade jag köpt direkt och kanske sprajat vit.
Kram på dig /Ingela B.

Anonym sa...

Underbar bur o porslin, Myrorna kan man alltid lite på :))

Kram Lena

me and alice sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har! Länkar till dig direkt!
Är också från Stockholm. Sen råkade jag träffa en dalmas. Ja, och här är jag nu!*fniss*
Känner igen mig i att kånka på tåg o buss. När jag bodde där hade jag inte något körkort! En gång när jag var på en jätteloppis dom brukade ha på Älvsjömässan så köpte jag "4 köksstolar". snacka om att det var jobbigt att kånka på dom på pendeln o tunnelbanan...
kul att du vill vara med i vår tävling!
kram Susanne

Hagbacken sa...

Bra att du är med!!*s*..blev bimbo-förklarad av min stackars sambo, nu skäms han....har ändrat i texten....

GAMLA är de iaf, och FINA...alltid något som stämde! *s*

Ha en skön fortsatt dag! Kram Linda

lottens vita och gröna sa...

så underbara bilder linda, vilket porslin! det är underbart att välja si tallrik när det är udda, såååååå charmigt. du vilken bur, jag får rena dårpippin, hihi!

varmstekramen lotten