Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

torsdag 31 juli 2008

Vintage Sara





Sara har öroninflamation och medicinen hon fått har tydligen en väldigt uppåt efekt, hon är helt spidad och jag har svårt att sysselsätta hela tiden... Men så kom jag på när jag rensade i hennes garderob och hittade krims kramset hennes pappa köpt i Egypten.. En liten magdans kjol.. hi hi den blev ju bra som lite gipsy/vintage håruppsättning... så vi sminka och sara sa ska jag va påsk-kärring nu mamma, de är ju sommar.... Vart riktigt nöjd... Kanske blir förstoring...
nä nu måste jag avsluta hon är tydligen indian i badrummet... oj oj vad har jag satt igång...
Kram Linda

34 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilka jättefina bilder, de tycker jag absolut att du ska förstora!

Bra ändå kanske att hon blev uppåt istället för neråt, då märker hon kanske inte av så mkt att hon är sjuker utan kan leka och ha skoj ändå istället för att ligga och va trött.

Kram!

Hem och Lycka sa...

Å så söt hon blev! Stackare, inte kul med öroninflammation men att hon är uppåt verkar ju tyda på att det är på rätt väg iaf. kram!

Hagbacken sa...

Heej Linda! Åh vilka fina bilder på Sara! Klart att du ska förstora dem...hon är ju såå söt!

NU har jag sett inlägget med överkastet också...*s*

Hoppas du har det bra i värmen!

Kram Linda

Jenny Oak Fae sa...

Vilken liten sötnos du har...jättefina bilder!

: )

Kram, Jenny

<3

Nettan sa...

Jamen, är det inte alltid så med barn ;0), blir alltid speedade när de är sjuka ?!
Men söt va hon ändå =0), fin bild !

Kram, Nettan

Anonym sa...

Oj oj oj kan tänka mig att fantasin började tryta och då får man ta vad man haver....

Såå läcker lite vintage girl det blev. Superkul idé.

Jag kommer ihåg när en av mina söner blev sjuk och vi inte kunde gå ut då provades alla mössor, halsdukar och vantar som fanns för att sysselsätta den lille.

Bättre när de är lite trötta så man kan gosa i stället.

Jag har hittat ett ställe till i Stockholm som vi ska åka till. En tjej som heter flitigafredrika.blogsp.... hon bor i Norrviken och öppnar butik i källaren strax och då tänkte jag att vi skulle åka dit när hon öppnar.

Gå in på hennes profil hon har två sidor en bloggsida och en butikssida

Kramen

Anonym sa...

Tack för en trevlig eftermiddag och för fikat. Bilderna på Sara är ju så fina. Kram på er. Vi ses någon dag, bara ring... Kramar fråm Katarina, Mariina och Lexie.

Marie sa...

Vilka bedårande bilder! Hoppas att hon snart kryar på sig, inte kul att ha öroninflammation!

Ljuvliga quiltar du visade i förra inlägget!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Frida sa...

Såå söt hon blev,de ska du absolut förstora!
Hoppas hon kryar på sig!
Kram Frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Va go hon ser ut:)

Krya på sig Sara!

Kram Annica

Anonym sa...

Men prinsessan då! Så tråkigt att vara sjuk mitt i sommaren tur att hon har en så fiffig mamma! Tycker verkligen du ska förstora bilderna de är ju super fina!! Ha det gott! Kram Petra E Romantiska Hem
www.metrobloggen.se/romantiskahem

MiaMaria sa...

Hej!

Stackars Sara...

Men så vackra bilder...klart att det blir förstoring!

Och Qviltar kan man icke få för mycket av, så snyggt!!!!

Må gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Jättefina bilder!

LillaFlisan sa...

Jag trodde att Greta var min favvo men lilla ängeln Sara är nog ett strå vassare!
Sara får mig tro't eller ej att längta efter mitt jobb. Jag får en helt ny klass på 28 småänglar till hösten...
Underbara bilder!
Kram Flisan

Hagbacken sa...

Ville bara säga att det var som att du tog orden ur munnen på mig ang att uppfostra barnen med två OLIKA föräldrar..var tvungen att ta med det i senaste inlägget...

PRECIS så känner jag med !

Kram Linda

LillaFlisan sa...

ja, det är nya 6-åringar! En fantastisk ålder. Fast jag kommer att vara mentor åt lite äldre barn också. Vi arbetar år f-3 på min skola.
Det blir en stor förändring för lilla Sara till hösten, fast störst förändring är det för föräldrarna! Förskolan(dagis) är mysigt men skyddat.. Sara kommer att älska alla nya utmaningar, för att inte tala om alla nya kompisar hon får som alla är lika gamla!
Spännande!
Som svar på om mina katter är Rex- katter så är svaret nej. De är av rasen sphynx, (nakenkatter)Men Elliot, den svarta är allt annat än naken, han är en riktig ludentuta. Jag är allergisk mot "vanliga" katter med denna ras tål jag även de lite håriga.
Den andra katten är däremot "naken" eller mer som en liten persika på kroppen.
Tack för alla vänliga komentarer!De värmer mer än sommarhettan!
Ha det bra!
Flisan

Sara sa...

Dem bilderna måste du förstora, jättefina.
Kram Sara

Frida sa...

Tack så mycket!
Va konstigt att du inte kan få in någon bild på din header. Har du provat att ändra storleken i din kamera?
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram frida

Annaewa sa...

Hej! Oj vilka fina foton, vad duktig du är, på att fota och sysselsätta och allt..Ha en riktigt mysig helg!
kram Annaewa

Hagbacken sa...

TACK för det Linda, hoppas du får en trevlig lördag!

Kram Linda

Frida sa...

En sådan regnjacka hade jag också velat ha, gillar allt med rosor på. Hoppas du får rätt på headern någong gång!
Önskar dig en härlig helg!
Kram Frida

Ofelias Hus sa...

Tack för besöket hos mig.
Det är första gången jag är här, vad mysigt du har och vilken personlig blogg du har,"Det stora blå" var också jättefin.
Din dotter är verkligen hur söt som helst.
Hit kommer jag fler gånger...
Kram
Anette

Annas skattkammare sa...

Vilka underbara bilder på din lilla tjej, den nedersta är särskilt fin!

Ofelias Hus sa...

Måste svara på dina frågor:
Lilla Ebba, chihuahuan ska valpa i slutet av denna månad, precis då gubben och jag fyller år, vi fyller den 28:e och 31:a augusti, det blir fin-fina presenter till oss, hi-hi...
Visst har jag en butik, den hittar du på www.ofeliashus.com, om du vill kika in..
Kram
Anette

LillaFlisan sa...

Kul att du och Sara varit ute och handlat. Det är så bra att man som förälder väcker en massa lust och förväntan hos barnen. Det tar bort så mycket av ev. ängslan.
Expediten har delvis rätt, förskoleklassen ska vara fylld med lek och inlärning ska ske med hjälp av förskolepedagogiken. Men vi försöker att ta vara på barnens förväntningar så första dagen får de använda sina pennor och sudd för att göra en liten namnskylt och ett självporträtt till sin låda som de sen kan förvara alla sina "skolsaker" i.
Andra dagen får de en mattebok...
Barnen lär sig matematik bättre genom pedagogisk lek Och det gör vi ju också men Ungarna älskar sin mattebok.
Och lusten är nyckeln till inlärning, dessutom har de ju faktiskt börjat SKOLAN!
Det är ju olika på alla skolor men så gör i alla fall jag med med mina nya barn.
Nu när jag skriver en massa om förskoleklassen så börjar jag längta hysteriskt efter mina elever..
Jag ser dem framför mig, brunbrända,tandlösa, nykammade med ryggsäcken på och med massor av förväntningar!
Sara har massor att se fram emot...
Kram: Flisan

LillaFlisan sa...

Jag blir tokig på alla knäppa dagisfröknar som ger föräldrar till helt normala barn en massa nojor!
Jag arbetar på en "mångkulturell" skola.d.v.s. majoriteten av mina barn är flyktingar eller barn till flyktingar. (Sen har jag en massa "vanliga" svenska barn från villaområdet bredvis skolan också)
Och jag önskar att fler personal från "svenska" förskolor skulle koma ut och jobba hos oss!Dom ser "problem" som inte finns!
Hos oss är det inte ens ett problem att inte kunna svenska. Det lär de sig.
Jag brukar säga till mina "blivande föräldrar" att det vi önskar att barnen kan är: Äta och klä på sig själva och helst kunna torka sig efter toabesök eftersom då kan de känna sig mer självständiga. Resten ska de ju lära sig i skolan!
För MIG som lärare är det viktigaste att barnen kan leka!
Toppat med kreativitet,påhittighet och empati.
Matte är så mycket mer än bara siffror förresten. Det handlar om att se mönster(trä pärlor t.ex.)logiskt tänkande, rumsuppfattning m.m. Allt som barn tränar när de leker! Var inte orolig, Jag blir glad över att höra att 5- åringar gör andra viktigare saker än tränar på siffror!
Kram på er båda!
Flisan

Me and my Home sa...

hej måste bara säga att jag tycker du har det jättefint..
kul att jag hittade denna blogg!

Trevlig kväll!!

//Linda

LillaFlisan sa...

Det du gör med Sara är precis så man lär ut t.ex. matte till barn.
Att utgå från vardagliga företeelser och leka och diskutera t. ex. matte.
Det du lärt henne kallas på "fikonspråk" antalskonstans och taluppfattning. En viktig del i det matematiska tänkandet!Tänk om fler föräldrar var lika kloka som du och inte pressade fram en massa sifferupprapning(ramsräkning, har ingenting med matematiskt tänkande att göra!) Det gör bara att barn tycker att matematik är tråkigt!
Fortsätt med det du gör!
Jag hoppas och tror att Sara får kloka lärare som tar tillvara på hennes erfarenheter den här gången!
Och du har rätt, Jag har världens bästa jobb! Man får såå mycket kärlek( många gånger förtjänar man den inte)Och vilken utveckling som kan ske på bara ett år i ett barns liv. Det är en fantastisk resa att få vara med på!
Fast det där som Sara sa attdet är kul att äta i en matsal ...Säg inget till henne, men det är inte alltid sååå roligt ;-)
Kram Flisan

Vit Spets sa...

Hahaha det är så kul när barnen får leka & använda fantasi, speciellt oxå när kreationerna blommar...
Välkommen att kika in så ofta du vil - kul att du gillar mina alster & mitt älskade månbord!
//Siv

Unknown sa...

Åh tack för din kommentar hos mig! Den värmde. Ha det gott! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vilka fina bilder..hon är såå söt! Tycker absolut du skall förstora dem..!

Gillar dina quiltar i förra inlägget (jag är ju quilt-tokig!)

Kram
Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men åh vilken bedårande liten vintagekvinna!!! Vackra foton! Och vilken fin hög med täcken du har, önskar jag ETT sådant!! : ) Mari.

Inspiration i vitt sa...

Nej men gud så söta bilder på din flicka de bilderna skulle bli såå fina om du förstorade dom.

Blir avis på alla snygga quiltar du har, oj vad läckert.
Kram på dig/Ingela B.

Julia sa...

söööt! :)