Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

söndag 21 september 2008

Mitt sovrum

Nu har jag suttit med flera koppar the och kikat runt på alla mina goa favorit bloggar, och jag hade mycke att läsa och ta igen på en månads vila, en liten nedstressande vila från allt..
Nu är mitt sovrum färdigt, och jag är jättenöjd.. Allt är vitt vitt vitt, och lite saker som får utgöra stämningen jag vill ha.. ganska tomt och avskalat men jag vill känna ett lugn och skönt ljus med harmoni så själen får vila...




De lilla skrivbordet som förut va en mörkgrön färg, ser nu helt annorlunda ut.. Och jag vill tacka Arre så jätte jätte mycke för de fina arbete han lagt ner.. Tusen tack och bamsekramar.. Och den jättefina kamin spegeln jag beställde är jag så nöjd med, och de små sakerna som ljus och smyckeskrinet i glas är så romantiskt.. Satte även två av de gammla vintage korten som jag köpt i tallin på spegeln.






Och så blev de en mindre säng från IKEA, jag ville ha en äldre järnsäng men de är ju så svåra att hitta... Så jag har en knasig idè man kunde ju måla den vit sen blästra tror jag de heter eller göra massa hack i den så de ser skavt ut.. Hmmm ja hoppas ni förstår.. *Ler*


Och så vill jag tacka goa Frida med bloggen SPETTSAR OCH VOLANGER för den söta skyddsängeln.. Jag skickar den vidare till alla som inte ännu fått den lilla godingen..

KRAM LINDA

25 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så VACKERT!!! Jag har en likadan säng, den sprayade jag med krämfärgad sprayfärg, sedan slipade jag lite här och var på den, knopparna ska nog få bli silvriga istället...

KRAM, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart sovrum du har fått till, lugnt och harmoniskt! kram!

Frida sa...

Hej Linda!
Du gjorde rätt att ta en paus. I bland behöver man det. Är glad att du är tillbaks. Så fint det blev i ditt sovrum. Skrivbordet böev jättebra!
Hoppas du får en trevlig söndag!
Du har en liten skyddsängel att hämta hos mig om du skrollar längre ner på sidan annars är den på nästa sida. Viste inte hur länge du skulle vara borta men jag ville ge dig den ändå.
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Jag tänkte det när jag såg din blogg, att det var längesedan. Man behöver samla kraft ibland.
Kram Lotta

Ulli sa...

Vilket mysigt sovrum! Ljust och avslappnande. Du måste vara helnöjd. Skrivbordet är såå fint.

Ha det så gott!
Ulli

IKT i min vardag sa...

Jag förstår att du är nöjd, ditt sovrum ser jättefint ut! Spegeln är så snygg den med!

Kram Linda

Home No.1 sa...

Hej ...vilket lugn och harmoni i ditt nya fina sovrum...nu ska jag titta vidare inne hos dig!
Mvh. Annica.

Ofelias Hus sa...

Så fint ditt sovrum blev, mycket bättre med den sängen...det är något visst med svarta järnsängar!
Madonnan som tittar fram mellan gardinerna gav rätt stämning.
Jättefint!
Kram
Anette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser jättevackert och harmoniskt ut!

kram Annica

Fredrika sa...

Hejsan, vad fint det blev! Skrivbordet är ju fantastiskt!
/Fredrika

Levindas Värld sa...

Åh vad det ser vackert och vilsamt ut i ditt sovrum, sängen passar ju jättebra :)

Kramis!

Julia sa...

Hej!
Äntligen är du tillbaka med ett nytt fint inlägg! :) har saknat dej.
Det blev superfint med spegeln och skrivbordet. ditt sovrum ser verkligen skönt och rofyllt ut.
kram kram

Hagbacken sa...

Å så fint det blev! Kram på dig//Linda

Veronica sa...

Det ser jättefint ut, jag gillar sängen som den är, har nämligen en lika dan =o)

Kram Veronica

MiaMaria sa...

Hej!Linda!

Trevligt med et inlägg från dig...och et vacker sådant.

Denna säng är underbar tycker jag....och ditt vackra bord är ju bara så söt med alla små lådor.

Grattis till dig!!!

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Huset på kullen sa...

Sovrummet ser helt underbart ut. Skrivbordet är jättefint.

Kram Linda

LillaFlisan sa...

Så kul att du är tillbaka Linda!
Du är saknad!
Supersnyggt blev det i ditt sovrum,skrivbordet blev helt fantastiskt!

Kramar: Flisan

Sjöboden sa...

Åh så stämningsfullt, romantiskt och vackert du har fixat! Det där med sängen tycker jag låter som en bra idé, hade jag oxå kunnat få för mig :-D

Stor kram!

Anonym sa...

Hej vännen!

Vad skönt med lite avskalat i sovrummet. Det beöver verkligen jag fixa åt mig med. Tyvärr blir alltid mitt sovrum sist på listan.

Såå fint med det vita bordet. Älskar den lilla glassken med pärlor i. Vita pärlor har alltid varit min favorit. Det är såå lugnande, vackert och romantiskt.

Jag tycker Jennys ide om att spraymåla sängen lät bra. Jag provade spraymåla för första gången innn jag åkte till London. Kul var det och bra resultat, dock lite svårt att få det jämnt och att inte rinna, men ska man skava på det så.....

Alla mina bästa kramar till dig

Lena

Frida sa...

Varsågod! Den ville jag att du skulle ha!
Jo jag har funderat lite på det. Gick fakstikt en fotokurs i gymnasiet där jag lärde mig att framkalla film. Det var verkligen kul men tyvärr ser jag ingen framtid som fotograf det är nog ett svårt yrke att försörja sig på. Jag får ha det som hobby i stället. Det är roligt att mina bilder blir så uppskattade då är det ännu roligare att hålla på med det. Tror i alla fall jag har hittat en plats där jag kan arbetsträna nu, det är jag så glad för hoppas bara det går igenom.
Hoppas inte du slutar med bloggandet din blogg är en av mina favoriter ska du veta!
Ha det bra vännen!
Kram Frida
Kram Frida

Frida sa...

Tur att mail finns. Det blir tyvärr inte i blomsterbutik utan på ett högstatie. Känner en som jobbar som textillärare jag är även intresserad av sådant. Så jag hoppas det funkar.
Kram Frida

Hagbacken sa...

Vad gulligt att du tänkte på mig! Milton lossar inte ngt hår alls än..*peppar, peppar*..ska bli intressant att se längre fram hur det blir...

Kram på dig//Linda

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig:)
OJ det måste ha blivit skillnad på det bordet.Visst är det härligt vad lite färg kan göra...dessutom har du pyntat så fint.
Tror det kan bli kanon bra - ide´n med sängen.
Kramar viveka

Anonym sa...

I am back! :))

Millas hem sa...

Hej!
Dina sovrumsbilder är jättefina!
Vi har precis ändrat lite i vårt sovrum och jag säger som du vitt och avskalat ger lugn och ro!
Det är jättesvåt att hitta en fin gammal järnsäng till ett bra pris, men Ikeasängen är charmig i stilen den också, tycker jag!
Kram Camilla