Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 9 januari 2009

Vi går mot en ljusare Årstid....

Kära bloggvänner. Dagarna blir allt längre och längre och vi är på väg mot ljusare tider. I dag när jag vaknade lyste solen och den lilla snö vi haft töar bort, känns som att våren knackar på..
Jag har lite lata dagar nu och njuter i min nya ektorp.... Jag har jobbat hela nyårshelgen nästan, men de blir lite extra i pluskan till resan att äventyra för oss...
Den svarta söta spegeln köpte jag härom dagen och den ska få hänga ovanför mitt skrivbord tillsammans med svarta runda tavelramar i olika storlekar...... Och så har jag hunnit måla mitt pelar bord som va gult innan... Såå vitt och frächt nu....











Vi har planerat en liten rutt med ospec hotell på Phuket där vi kan ställa av stora resväskan och packa om i rygga och dykväska.. Sen beger vi oss till Krabi där vi stannar ett par dagar och paddlar i mangrov floden och njuter av djurlivet och sen några av öarna söder ut som Phi Phi..........

KRAMISAR LINDA

22 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa. nu är det ljusare och snart, snart..:)
Ha en fin helg vännen.Kram Lallis

Anonym sa...

Hej min vän!

Jag började just undra om ni redan åkt till Thailand eftersom det varit så tyst.

Mysigt att fått lite gjort, måla bord. Trivs du i Ektorpen nu?

Guuud vad jag är avundsjuk på er som ska iväg och mysa. Däremot unnar jag verkligen dig och prinsessan det. Hoppas ni kommernjuta och kunna ladda batterierna för fullt. Det har säkert blivit bra mycket närmare vår här med när ni kommer tillbaka.

Själv har jag rensat och slängt och möblerat om i Filips rum. Ska försöka få till lite bilder i helgen. Hans lilla Sarah har ju nu fått en egen plats i hans rum. En plats ihans hjärta har hon redan och han är såå lycklig över henne. Blev mycket gladere än vad jag kunnat tro. T o m mamma tycker att hon är söt fast jag är lite rädd för sådana djur.

Ha en myspysig helg

Kram Lena

LillaFlisan sa...

Men FY, på dig!!!
Göra oss andra GRöööna av avund för att vi måste vara kvar här i kalla Sverige!!!!

Bilderna du visar är underbara!!!!

A hand om dig nu i Thailand!!

Kram

Flisan

Vit Spets sa...

Självklart är extra pengar +++++ till reskassan, Ni åker väl snart så ta hand om Er!

//Siv

Annika Christensen sa...

Vad kul att se någon som har hyacinter även efter jul.
Tycker att det även är en vårblomma.
Ha det gott
Annika

Frida sa...

Hej Vännen!
Vad fin din nya ektorpsoffa blev, visst är den skön !?
Låter så härligt medhailand lite sol och värme hade verkligen varit skönt så här års.
När åker ni?
Jodå båda dina meddelande kom fram det är lite lurigt att se det om man har granskade kommentarer som jag har.
Hoppas du får en härlig helg!
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Du är värd allt det där underbara efter din höst. Tänk vad mysigt ni kommer få.
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Hej Linda!

God forts...

Vilka härligt vackra bilder från dit hem....

Låter underbart denna resa ni ska göra......en annan stannar kvar i landet som inte vet om det ska vara vinter vår eller höst....

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Titti sa...

Jättefina bilder från ditt hem...återkommer gärna hit fler ggr.
Ha en bra dag!
Mvh Titti

Anonym sa...

Heeej!

Det är inte mannen som satt dit den lilla julgranen, har fortfarande ingen aning om vem det är. Jag var på kyrkans secondhand idag och kikade efter kakaformar åt dig men det fanns inga tyvärr, men det kommer nog in. Däremot fanns det lite gamla virkade spetsar och delar avrivna från överlakan. Det verkade ingen åtgång på det så om du vill kan jag handla det åt dig på onsdag när de har öppet nästa gång.

Själv löpte jag en såsterrin och gamla ramar.

Kraam

Ofelias Hus sa...

Så fin din Ektorp är...gillar också din tekanna...
Hoppas ni får det skönt i värmen, men glöm inte kameran så vi får se hur vackert ni har haft det...
Här hemma är det väl bara att invänta en och annan snöstorm innan den långa vintern är över, pust!
P.s Jag ÄLSKAR den rosa granen!

Kram,
Anette

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad fin den svarta spegeln var, det kommer bli jättefint tillsammans med ramarna!!!!

Ha det så bra!!
E-K/noll54

Viola sa...

SÅ vackert i din fikahörna, om du går in på Lay-out så har du länklista nästan längst upp och jag tror den presenteras som nyhet, det var väldigt enkelt att följa instruktionerna, lycka till, VIOLA och ha en bra vecka

drömmen om vitt sa...

Vad roligt att hitta hit, har suttit och tittat på alla fina inlägg underbar blogg....kikar gärna in igen.
Lotta

Mjuka sa...

Mysiga bilder Linda!! Ha det så fint i thailand!!
Kram Malin

Vitt och nött sa...

va fint de blev me den nya soffan! du har det så fint linda!

era semesterplaner låter ju helt underbara!! man kan inte få plats i nån resväska? hihi..
när va de ni skulle åka?

ha en skön måndag!
kram!

Anonym sa...

Linda!

Jag har vunnit två biljetter till Formexmässan denna vecka!!!!!

Kan du gå eller är du på väg till Thailand?????

Kramar Lena

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder! Jag är oerhört svag för roskannor jag med :) Lät skönt med lite sol och bad, jag tack! :)
KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Inspiration i vitt sa...

Hej Linda, tack för din gulliga kommentar ang boken, jag blir så glad vet du.
Vilka fina bilder du visar, så ljuvliga.
Ha det underbart i Tailand och var rädd om er.
Kram/Ingela.

Anonym sa...

Jag ringer did i morgon

Suss gott

Kramar Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint du har gjort! Ser jättemysigt ut med nya soffan och det fina bordet...
Semesterresa nu låter ju superhärligt!
Kram
Marie

Vintage sa...

Underbart,jag älskar det porslinet.Du har det såå fint...Kraam Susanne