Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

lördag 10 oktober 2009

smultronpuss....

Hej alla goingar....
Nu riktigt myser man på kvällarna och kryper upp i soffan... och i går va de IDOL så klart, dukade fram lite ost och min egen fikonmarmelad.... Mumms fillibabba.... Jag hade i lite kardemumma och kanel när jag kokade marmeladen och de passade så bra med en stark möggelosten....




Idag blev de lite mysfika med smultron puss... Säg smultron puss de låter ju bara sååå gulligt...





Och nu är min bänkskiva klar, den står iof i köket och väntar på att komma på plats... Lite besviken när jag letade efter porslinsknoppar till luckorna, så va dom jag ville ha slut... I går hittade jag ett par på IKEA men dom va inge fina när jag kom hem... Så om ni har förslag på vita porslinsknoppar, inte för dyra bara så skulle jag bli sååå glad....



Smultron puss på er alla

12 kommentarer:

Viola sa...

Sorry kan inte hjälpa dig..smultronpuss låter väldans got...:) ha en fortsatt skön helg, kram

Frida sa...

Hej Linda!
Så mysigt du har det, ser verkligen gott ut med marmelad och ost. Hoppas någon annan kan hjälpa dig med knopparna.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Viveka i Bläckhornet sa...

Så härligt det lät med smultronpuss...

Vi såg också idol igår. Här hejar alla på "Vickys Calle" som vi säger...hihi. Min äldsta dotter på 22 är är förtjust i honom.

Kram Viveka

lottens vita och gröna sa...

en smultrunpuss börjar vi med såååå sött linda!
vilket härligt fredagsmys du smaskar på då, härligt med fikonmarmelad,du gör den själv alltså...grymt impad! ha det gottast,varmkram lotten

Mia sa...

Smultron puss, vill minnas att jag sett den på City Gross eller nåt för längesen. Hoppas att den smakade lika gott som det låter. Mysigt ser det ut också.

Stor kram
Mia

Madame Petite sa...

Smultronpuss på dig också! :)

Ingmarie sa...

Trodde först att smultronpuss var något helt annat???
Nu vet jag bättre!

Ha det!

Hem och Lycka sa...

Smultronpussen låter ju underbar! kram

Katta sa...

Vad mumsigt och gott det låter. Bänkskivan blir ju jättebra, vilken briljant idé.Har du kollat porslinsknoppar på Indiska eller Turquoise? Låter bra med rundan efter lön, kanske vi kan ta en titt på Turquoiae då eller åt, kram Katta (Och du, ha en bra helg!)

Elsa och Helena sa...

Vilka mysiga bilder och fikonmarmelad...Mmmm låter så gott:) Gällande knoppar, går det inte att skicka efter på nätet hos Ikea, tror jag vet vilka du menar och dom är jättefina.
Kram Helena

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallojs!! visst är den god smultron pussen o såå sött namn mee. Indiska har jättefina vita porslinsknoppar tycker ja... va mysigt o gott de ser ut på bilden m marmeladen o osten.. kramisar sussie

matte sa...

Å vad gott det såg ut... och smultronpuss :). Härligt! Knoppar... nä vet inte. Sök på nätet kanske det går att beställa från någonstans. Men det är klart helst vill man se först så det inte blir fel. Lycka till. Snygg bänkskiva och fint bord som skymtar där.