Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

söndag 29 november 2009

Adventsfika...

Vilken magisk advent, en tjock dimma ligger inne vid husen och jag ser knapt grannens hus...

Jag har dukat upp fika till mina kära innan jag åker till jobbet... Väldigt enkel choklad, som även är en bra gå bort pressent.. Endast Mandel som man klär i Nougat och sen rullar i kanel och choklad... Och i går kväll gjorde jag sååå söta polkagris maränger... Och i dag pepparkaksmuffins, några med frosting på....














Oj jag känner mig som en yr höna, svårt att komma igång... Och varierande arbetstider gör inte saken lättare.. Men i går hann jag äntligen göra min lingongirlang till burspråket i köket... Som jag även tidigare i veckan målat fönsterbrädan vit.. Innan va de en brunröd stenskiva, men nu vintervit.....
Ha nu en riktigt härlig advent alla goa...
Kraaam Linda



7 kommentarer:

Martin R-L sa...

Mums!
Vad vackert och gott.
Nu blev jag sugen på att baka pepparkaksmuffins.

Ha det så bra.

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad smarrigt.Vad fint du har gort.Ha en fin första advent vännen ♥ kramizar Rita.

Viveka i Bläckhornet sa...

Men mums så gott det såg ut!
Du är ju värsta pysselmamman :)

Frågade förut men var hittade du den fina "boken" som man kan ha fjärrkontrollerna i?

Kram Viveka

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Men så mumsigt gott du har bakat och så vackert! Ja, inte är det lätt med olika tider, kroppen hinner inte riktigt med omställningarna.

Ha en underbar fortsättning på första Advent! Tusen kramar Elin.

Viola sa...

Känner mig som Pavlos hund när jag tittar på dina bakverk, dom där fluffiga rosa hade jag gärna fått smaka, ha det gott, kramen

Lina ♥ C´est la vie sa...

SÅÅ himla snygga girlanger! Åh om jag klarade att göra såna fina!! Vad snyggt det skulle bli i våra fönster.
Kul att du delade med dig av dina kanelmandlar! Har precis tänkt beställa sådana efter att ha ätit på en julmarknad o blev helt kär. De var iofs av choklad, men nougat är ju än bättre :)
Kram L

Sofie sa...

Vilka fina maränger!