Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

torsdag 26 november 2009

Bambie...

Gokväller alla goa ..... Tänkte visa min älskade kitschiga Bambie familj igen... Dom har fått komma fram tillsammans med lite girlanger,stora kottar och fattigmans ljusstakar... Och i dag inhandlades lite lök blommor som vi vira runt lite smörpapper och mossa... Tänk at de är första advent på söndag.....



Apropå första advent så såg min adventskalender, ja just de min egen mamma adventskalender ut så här förra året.. Med goda chokladpraliner jag gjort med lite gott stärkande likör i...




Men kära ni de blev lite mäktigt me en om dagen... Så nu sitter jag och knåpar på en med små plocksaker till min lilla skrutta i stället, ni får se när den är färdig....




Sara dotra mi vilken självinsikt hon har, härom veckan när jag hämtat henne så sa hon.
- Mamma vet du va? förr i tiden när barn inte lyssna eller va olydiga i skolan då fick dom hålla fram fingrarna och bli smiskade... - Ja jag vet sa jag.. Sara funderar ett tag och säger sen med sin filuriga blick - Mamma vet du hur mycke smisk jag skulle få då...
Kraaaam goingar i förberedelser..

8 kommentarer:

Hagbacken sa...

hehe...goa ungar :)

Minns så väl DEN kalendern....:)

Kram Linda

Anonym sa...

Goa lilla Sara då!

Filip kom under hösten på att stora landet USA inte har skrivit på avtalet att man inte får slå barn....

De börjar förstå lite hur världen ser och såg ut, våra små barn.

Jag kommer ihåg dina goa praliner förra året, fick ju njuta av några själv :)

Hoppas ni får en mysig advent

Kram Lena

Katta sa...

Tycker din bambifamilj är så söt och kalendern är jättefin.Ja men tänk vad hemskt de hade då, det fanns ju säkert barn då med som hade problem med att sitta still utan att kunna styra över det och att då få smisk för det.Har hängt upp stjärnan i kväll och köpt hyasinter hittade faktiskt även röda som jag inte ens visste fanns. Kram Katta

Katta sa...

Tips på kalenderpresenter kan ju kanske vara nåt man gör tillsammans med tex sånt du vet hon gillar men som kanske inte vanligtvis blir av :) eller pysselgrejor såna brukar ju gå åt.Ha det bra stor kram Katta

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilken bambifamilj, hur söt som helst, som både din härliga dotters små finurligheter och jisses så härlig kalender!!!

varmkram lotten

Frida sa...

Hej vännen!
Blev så GLAD när jag såg din hälsning. Det är inte så bra just nu men jag hoppas det blir bättre. Hoppas allt är bra med dig!
Gillar din bambifamilj. Barn är kluriga dem, hoppas du och Sara får en mysig adventshelg!
Kramar Frida

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh så rolig hon är, fniss.
Tack för att du kikade in hos mig, jag vill önska dig med en jättefin helg! Nu blev jag så inspirerad här så jag måste bröja pynta direkt.

Var solsken när vi klev upp här men nu spöregnar det.
Vad har du förresten i alla småpåsar? Har funderat sååå på att göra en egen men... idéerna tryter.

Vi skrivs!
Kram, Lina

Viveka i Bläckhornet sa...

Haha...vilken självinsikt!

Åhhh en alldeles egen kalender, fylld med bara godsaker. Jätte fin var den också....

Du den där bokgömman, var hittar man såna?

Ha en skön helg

Kram Viveka