Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

lördag 30 oktober 2010

~ Blåbärssoppa ~

Godagens alla goa....

Här har de varit sjukstuga...Sara har halsfluss har varit hel speedad av kåvepeninet, och jag har klättrat runt på bänkarna i köket ock skrapat färg på skåp stommarna... De kommer bli så fint med vit ny färg.. Jag kan ju tala om att skåpen varit någon grön färg , gul och gulnad vit färg... Men nu är de bara två lager vit ny färg.... Jätteroligt att andvända en sån där värme grej som smälter färgen och sen bara rullar alla lagren av färg av när man skrapar....

Härom dagen kokade jag egen blåbärssoppa, varm med en kula vaniljglass i och några hela blåbär ... Så gott



Kram Linda

3 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Så fint du kommer att få i ditt kök...gammal gulnad färg är inte kul..

Hoppas Sara mår bättre när medicinen har verkat...

Goood soppa!

Kram,
Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad gott det låter med hemlagad blåbärssoppa! Hoppas att dottern mår bättre nu.

Det ska bli spännande att få se bilder från ditt kök sen när det är målat.

Önskar dig en härlig onsdag!
Kram,
Regina

Alexandra Ekdahl sa...

Hej sötaste Linda.
Saknar dig här. Är ni friska så vi kan ses snart och välja bilder ? :)