Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

tisdag 18 augusti 2009

Frukost...

När känns tiden rätt att försöka sig på att gå ner lite i vikt....
Om två veckor åker jag till Tunisien med mitt jobb och ska bo på al inclusive. Och om en månad fyller jag halvjämt, sara fyller också år... Ja ni förstår de finns alltid anledning på att sjuta upp de lite till... Men nu tänkte jag smyga igång ändå med en Gi metot LCHT = Lite kolhydrater mycke fett.. Låter ju helknasigt, men för att gå ner och bryta fett måste man bli av med alla kolhydrater.. Tar väldigt varmt imot komentarer från er som prövat och för och nackdelar.. Förutom att jag älskar pasta, potatis och brööööd *fniss* Men kan ju säga att jag är proppmätt efter första frukosten... Anledningen till detta är att jag väger 20 kg mer än innan jag fick Sara och har problem med sköldskörteln....




Jag plockade fram min ostindiska frukost servis för att de skulle kännas lite mysigt.. Och mixade blåbär med sojamjölk blev ju sååå gott... Nej nu måste jag rusa i väg på ett möte..

Kraaam Linda
PS: jag är lite nyfiken på vilka ni är som kikar in hos mig, jag är nyfiken på vilka ni är och om ni har en blogg jag inte besökt än...

22 kommentarer:

Fågel Blå sa...

hej på dej!
Vilken nyttig frukost du äter!!!!
Kul att hitta till din blogg genom Mormor Elsis...
Ha en bra Dag!
Kathrine

hagagården sa...

Tack för titten,ja den servisen är underbart fin ,jag själv har matservisen i den.
kram o ha det så gott
ninni

Anonym sa...

Ät mycket nötter! De innehåller rätt sorts fett.
Kram
Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Vilken härlig servis.Den var kalas.Vilken nyttig frulle du äter.Ha en mysig tisdag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Ja du vikten är inte lätt....
Jag är avis på din månbord i tidigare inlägg....mycke finare än mitt!
Kram Agnetha

Nyanser av vitt sa...

Lycka till med metoden. Välkommen in till mig när du har tid.
Kram Agneta

AkH sa...

Vad mysigt det såg ut med den fina servisen och de mixade blåbären. Man får passa på att använda det man har! Fin blogg du har!
Ha det gott!
Anna-Karin

by.hårenberg sa...

Hej där!
Vilken lyxfrukost det var här! Ser verkligen smarrigt ut!
En toppen helg på dig!
Kram //la petite perle

Nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen in och delta i min första tävling som startar idag.
Trevlig helg
Kram Agneta

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Linda!

Ser att du har mycket roligt på G. En resa till tunisien lät ju inte helt fel. Är så sugen på att åka iväg också.

Ja det är dags att ta hand om volangerna för mig också...puh. Det är svårt när man är gift med en kock.
min sona hustru har gått ner 18 kg med GI. Hon har kämpat bra.

Önskar dig ne fin helg

Kram Viveka

LOPPISLIV sa...

Hej Linda! Tack för din rara kommentar så gullig du är. Visst är känns det lite godare att äta frukost när man dukar lite fint och använder vackert porslin. All Inclusive i Tunisien i två veckor och med jobbet.... vilken lyx....Ska nog byta jobb...hihi :-) Härligt för dig att ha det att se framemot nu när det mörkret och kylan kommer krypande. Trevlig helg på dig. Kram Paula

Johanna by hand sa...

Jag tror den metoden kan va bra men min mamma säger alltid till mig att om man vill gå ner i vikt ska man göra av med mer än vad man stoppar i sig. Hitta ett motions sätt du gillar. Ps: Underbart fin sevrvis och pssst ja ÄLSKAR sojamjölk, speciellt vanilj.. hihi

Unknown sa...

Hej!Kul att jag hittade in till dig så mysig blogg du har!

Tror på den kostmetod som du provar på,har också en hel del kilon för mycket som måste bort..men som du skriver när blir tiden den rätta!=)

Så god frukosten ser ut på bilden och vilken fin servis!
Blåbärsmixen ser jättegod ut den skulle jag vilja prova,blåbär är ju så nyttigt också har jag hört.

Önskar dig en trevlig helg,
Kram Maria

Millas hem sa...

Hej!

Så smaskig den där blåbärsdrinken ser ut...mums!


Kram Camilla

Frida sa...

Hej vännen!
Det ser gott ut. Så duktig du är. Har tyvärr inget bra tipps men hoppas att någon annan har det. Hur länge stannar du i Tunisien?
Kram Frida

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vilken härlig frukost!Vad roligt att få åka bort och allting all inklusivt!! Det finns alltid för och nackdelar i allt. Det som gäller är att man hittar nåt som passar just för ens egen kropp, alla är vi olika. Lyssna på din kropp, den talar om den här GI metoden är rätt! Däremot stämmer det att man måste ha proteinet för att öka förbränningen och för mycket kolhydrater så läggs det mera på. Har själv tränat en gång i tiden, väldigt mycket å fick hitta metoden som passade mig. Lycka till!

Kramar Elin

Hem och Lycka sa...

Vad mysigt du dukat till frukost! Jo, jag ska också försöka gå ner i vikt men hur lätt är det.. *suck*

kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så mysigt..den servisen sanmlar min lillsessa på..så fin, fick kopp o tallrik igår, för då hade hon dopdag:)

Kramis Millis ♥

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!
sicken smarrig frukost.. musm vad god den såg ut!!

Härligt du har så mycket att se fram emot.. ja nu efter sommaren känns allt lite trångt..kan verkligen inte förstå varför fniss


kram på dig
A-C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få åka iväg ett tag... nu när sommaren börjar ta slut. För då blir den ju lite längre!
Tyvärr har jag inga bra knep jag kan ge dig, men jag skulle behöva dom jag också!
kram
MArie

Anonym sa...

Hej!
Måste ju bara prova din morron drink...verkligen en härlig färg på den =) Kram

MiaMaria sa...

Hejsan Linda!

Hoppas allt är bra med dig och din söta dotter!!

Låter spännande att få resa till Tunisien med jobbet.......

Härlig frukost....

Ha en skön vecka!
MiaMaria