Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

onsdag 12 augusti 2009

Vill bygga...

Jag har en liten plan i mitt lilla huvud...
Många av er har nog liksom jag ett sätt att planera ett rum i tankeverkstan *fniss*.
För mig kan de i bland va lite svårare då man inte har en snickargubbe här hemma.. Men jag har en idè om ett gamalt spröjs fönster och en liten vägg mellan skrivbordet och månbordet... Och likadant på motsatt sida, så de skapar lite mysfaktor och att dela av min skrivhörna..






Och så har jag ny soffa igen... Eller ja ni som följer mig vet att jag älskar qwiltar och byter dessa i min ektorpsoffa, nu är de en ljusblå som känns ljust och frächt...
Kram kram alla goingar...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter mysigt det där med rummet, du är ju så otroligt duktig med inredning o att få till det på rätt sätt!Kram gumman!
//matilda

hagagården sa...

Å så fint du har det hemma,du vi har exakt lika månbord du och jag.
kram o ha det så gott
ninni

Frida sa...

Du har det så fint du. Jag såg i senaste numret av Lantliv att det var någon som hade satt i hop två spröjsade fönster och fäst dem i taket på något sett och det blev som en avskärmning. Vet inte om det är något sådant du har tänkt dig? Snyggt var det i alla fall.

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Frida

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har det hemma.Kanon fint och gulligt.Ha det så bra kramizar ~~~~RITA~~~~~~.

Viola sa...

Det där låter som en spännande tankeverksamhet...:) fräscht och fint i soffan, hoppas ni har det bra, kram

Katta sa...

Hej vännen! Jag har inte heller nån snickare här hemma men dock en man men en som är smått omöjlig att få att verkställa mina ideer, kanske vi borde gå snickerikurs ;) Det runda bordet du har där med madonnan på är ju sååå vackert! Kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackert...fint du har det!!!!
Underbart runt bord!!!Ljust o frächt!!

♥kramelikram♥:))

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag ser precis vad du menar, det skulle bli jättefint. En enkel variant är en vik-vägg, men det blir ju inte lika fint. Du har ett ljuvligt vardagsrum, så fina mäbler. Mycket smakfullt.
Kramar AnnaMaria

Unknown sa...

hihi jag känner verkligen igen mig jag kan ha hela hus, trädgårdar och utebyggen i sådanna tankeskissar! Din skiss verkar super vacker!! Kram Petra

LOPPISLIV sa...

Hejsan Linda! Ja de där tankarna de finns alltid där i bakhuvudet, fixa det, ändra där, göra si och göra så...hihi men visst är det roligt! Låter som en jättebra ide att skärma av med gamla fönster, det har jag också funderat på i vårt vardagsrum så man slipper se tvsoffan och den vackra tv:n...hihi:-) Underbar qvilt, älskar den ljusblåa färgen. Kramen Paula

Katta sa...

Det är nog inte bara Sara som växer så det knakar, båda mina ungar med. Herregud vad de drar iväg i storlekar både på fötter och kropp.Och så mycket man förväntas ha till dem när skolan börjar med. Men det är lite roligt med allt inhandlandet också, kram Katta

lottens vita och gröna sa...

underbar linda , vilket ljuvligt rum och möbler!!!
lycka till med dina planer! varmkram lotten

Anonym sa...

Vad mysigt du har det :)