Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 28 augusti 2009

På tapeten...

Just nu är de mycke på tapeten...
Ja jag åker som sagt söndag tidig morgon till Tunisien med mitt jobb ska bli så härligt att mitt jobb flyttas HIT en vecka.... Snacka om utflyttad verksamhet och en generös chef...
Men de har varit mycke att förbereda och stå i, sen på de kommer de hantverkare stup i kvarten och ringer på min dörr ( mi like) I skrivande stund sätts nya tapeter upp då mina gamla förstördes i stambytet... De fanns bara ett par i vitt, så de blev dessa med medaljonger annars fanns bara skrälliga färger att välja på då de är hyresrätt jag bor i...... Ser ni min förra tapet som jag tyckte va så fin för fem år sen då de sattes upp.... På måndag när jag ändå är borta ska de byta ut kaklet i köket, om ni minns så va jag lite upprörd att dom glömt byta de under renoveringen.. Och slutligen hämtar dom även min gröna sköna skåpsluckor som ska få en ljus grå ton.. Ska bli sååå spännande när jag kommer hem från resan.. Och jag har tänkt på lite saker som jag vill köpa där nere, ett stort silverfat sa min kolega att man kan få för en billig peng...


Vitt och frächt..

Och så till min trollunge min lilla stjärna....
10/9 ska hon på uppsim för ett simsällskap, där hon kommer hamna i lämplig grupp, bland åtta åringarna trodde tränaren..De ska träna teknik och olika simsätt... För några v. sedan tog hon järnmärket då man ska klara av 50m bröst, 25m. rygg, dyka från kant och flyta en och en halv minut... Kan en mamma bli gladare än när sitt barn är duktig på något.. Eller ja barn är ju duktiga på mycke men med konsentrationsvårighet och andra saker i bakhuvudet... Så är hon en stjärna....







Kraaam alla goingar /Linda

10 kommentarer:

Viola sa...

Det låter som du kommer att få det helfräscht hemma..:) och en resa igen, vad härligt och den där lilla rara tösen diu har verkar verklgien vara ett vattendjur, ha det så gott på resan, kramen

Katta sa...

Åh vad roligt att få åka till Tunisien! Skulle med vilja dit, kanske de har fat i den stilen med silverkant där de brukar ju finnas runt om i nord Afrika.Kolla annars på Tabboulihouse på Scheelegatan de kanske har i allafall har de såna skålar.Skulle vara jätteroligt att träffas i höst.Vad roligt att Sara är så duktig i simmning. Simmning är ju så himmla viktigt med att kunna och roligt om man kan gå ett steg längtre som hon. Ha det bäst i Tunisien så hörs vi, kram Katta

Frida sa...

Vilken fin tapet du kommer att få. Hoppas du får det bra i Tunisien, så duktig Sara är!
Kram Frida

Viola sa...

Setet hittar du i butiken under kategorin övrigt, kram

Anonym sa...

Vilken fin tapet! Ha det bra nu i tunisien och du kan ju alltid skicka ett kort.
Kram

Inspiration i vitt sa...

Ha det underbart på din resa, njut och slappa. din flicka är så söt såå.
Kram på dig/Ingela.

Tina sa...

Vilken superduktig tjej du har! :)
Det är en bra livförsäkring att känna sig bekväm i vattnet och fixa det där med simma och dyka.
Du har all rätt att vara stolt över din lilla tjej! :)

Hoppas resan blir bra!

Kram Tina

Katta sa...

Nämen hittade du inget?! Vad tråkigt men då sparade du i allafall pengarna :) Träffar dej gärna på stan vad sägs om torsdag eller fredag? Om du mailar mig kan vi bestämma närmre. tigerlilja"live.se
Nu har min dator tydligen fått spunk! den vägrar göra at-tecknet så den lilla symbolen " ska naturligtvis vara ett snabel-A hoppas du fattar :) Kram Katta

Lina ♥ C´est la vie sa...

Härligt det såg ut!
Jag tror jag hinner få in en fika på Spaaks. Om soligt o somrigt kan vi ju köpa med oss och sitta i vår trädgård? Kommer du ensam eller med barn?
Vad skoj, då ses vi, kram Lina
C`est la vie Home

hagagården sa...

Va härligt med en resa,skönt att komma bort och se något annat.
kram o ha det så gott
ninni