Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

måndag 3 augusti 2009

Skogens skafferi

Sa min pappa till en farbror som satt och vila vid parkeringen vid en mack nära nynäs.... Jo för vi hade bara tjugo meter in på en stig plockat blåbär.... En stor tioliters hink som pappa trodde va fem fylde vi på någon timma.. Och Sara skyfflade in nävar med blåbär i munnen, snacka om antioxidant kick... *Ler* När Pappa och mormor Anita (pappas fru) ropade att de va fika va de svårt att slita sig... Jag kände mig som en stadsbo på grönbete... Väl hemma fortsatte Sara sleva i sig bär med socker och mjölk... Och jag rensade men efter sju liter orkade jag inte mer utan ringde en go granne som kom upp på te, och hon fick med sig tre fyra liter orensade bär....





Nu sitter jag och letar recept på olika pajjer,saft och sylt till alla härliga bären... Vi har ju födelsedagar i tre här i höst...
Kram Linda i blåbärsskogen..

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad duktig du har varit som har plockat så mycket blåbär.....Sedan är det ju så gott oxå. Ha en mysig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Unknown sa...

GUD vad underbart! Jag älskar blåbär! Här nere finns inte så mycket, tycker jag...

Anonym sa...

Underbart!!!!

Såå fina bilder och det finns verkligen mycket bär i skogen i år.

Jag tänkte skicka iväg ungdomarna här på eftermiddagen för att de ska plocka blåbär så vi kan bjuda våra gäster på blåbärspaj med vaniljglass till i morgon.

Nu drar vi strax till M*ellbystrand och kommer inte hem förrän den 17 augusti, hoppas vi kan ses då

Stora kramen Lena

SussiLibySweden sa...

Så gott med blåbär och mjölk.>det är kul att plocka dem men inte lika kul att rensa.

Fina bilder blir så sugen...

Hej från Anneli...Sussili...

Katarina sa...

Vilka fina bär du plockat Linda. Dom kan du gör mycket gott av.
Kram
Katarina, Mariina och Penny.

Frida sa...

Vad gott det ser ut med blåbär. Kom just på att vi har amerikanska blåbär i trädgården får kanske gå ut och se om de är mogna.
Hoppas allt är bra!
Kram Frida

Viola sa...

Nyplockade blåbär..mums..så gott..tyvärr har jag en rygg som säger ifrån men när min pappa var i livet plockade han alltid blåbär åt mig..lyckos dig...kramen

♥ Fyra årstider sa...

Å vad härligt med så mycket bär.
Kram Lotta

hagagården sa...

Men oj va mycke blåbär du har plockat,härligt.
kram
ninni