Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 4 december 2009

Polkagris...

Kärleksmums vilket barndomsminne..... Här i ny tappning med pepparmyntsglasyr..



Gör ditt vanliga recept på chokladrutor... Jag skriver så för jag har brådis i dag och tog två mix förp. på sockerkaka hi hi...
Topping:
150g smör smält och avsvalnat
1 äggvita
3 dl florsocker
1/2 tsk pepparmyntsolja (jag tog en hel)
ev 2-3 droppar röd karamellfärg
Vispa alla indigrenser med elvispen till en slät glasyr tillsätt pepparmyntsolja och karamellfärg..
Bred över kakan och strö över coccos...
MUUUMMMS FILLIBABBBBA
Nu måste jag rusa, ska på middag för två
Kraaaam

5 kommentarer:

minvitamin sa...

Hejsan!Som alltid,tydligen,i den här världen halkar man bara in hos nån och blir sittande.Är det mysigt så stannar man och nu har jag gått husesyn hos dig en bra stund;)
Kanske skulle börja så irl!!!!
Receptet överlämnar jag med varm hand till barná som bakar bäst.Själv år jag kung(drottning) på provsmakning!Men ska faktiskt ge mig på lussebullbak strax.Ska bara sitta här en stund till!
Ha en härlig helg!/S.

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina kärleksmums.Vad läckert med rosa glasyr.1000 tack snälla du för receptet.Ha en fin helg kramizar Rita.

Hagbacken sa...

å jag som älskar sådana :) Måste testa detta också!

Trevlig helg!//Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! Å såå goda de ser ut!!
Idag har jag testat på dina naränger;)) Var lite klurigt innan jag fick till dem...brukar aldrig lyckas med just maränger...men detta var första gången jag gjorde över vatten bad..De stota sjönk ihop när jag tog ut dem ur ugnen:( Men gjorde en sats små..o det blidde goda...barnen var helnöjda;))
Gjorde även muffins med glasyr av peooarmint..inspirerat av dig;)

ha en finkväll, makem lagar maten o jag bloggar o dricker ett glas vin;) Jämt fördelat va;))
Kramis ♥

Linas Vita Hem sa...

Tack för din fina kommentar!:) Mm lät gott det där! Hoppas du haft en trevlig helg! Kram/L