Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

onsdag 1 december 2010

~ Glögg ~


Go eftermiddag...

Vet ni i dag såg jag en regnbåge på väg hem från jobbet, de har jag aldrig sett på vintern.. Sååå magiskt med allt de vita runt om... Jag blev så glad, ja tänk att man kan bli glad av en regnbåge..
Jag har nyss tappat upp min egen gjorda gögg... Och provsmakat en skvätt, oj oj de va krut i den kan jag säga.. inget söttslabbigt utan riktigt kryddigt och starkt.. Min glögg blir lite olika varje år fast jag andvänder samma recept.. Beror väl på hur varmt man har hemma eller om man hade en gnutta mer eller mindre av de ena förra gången... Åsså små gåbortissar tappades på små flaskor och fint papper på, som passar med fikonmarmeladen jag visade tidigare...




Jag har suttit och tänkt och knåpat på en adventskalender till dotra i år, men ni får se förra årets så länge..




Oj men se där förrförra årets, fast de va ju mammas.. Choklad kalendermed goda likörer i..



Kram Linda

4 kommentarer:

. sa...

Oj, så fint du dukat upp! Och vilka fina adventskalendrar! Undrar just varför jag aldrig gjort sånt till barnen? Hmm, hmm...jag har ju två vackra smidesfönster. Där hade jag kunnat hänga små minipaket till barnen, förstås...Tack för fin inspiration!

Kram Camilla

Ofelias Hus sa...

Åh vad du är pysslig!

Egen glögg måste vara gott att smutta på så här i adventstider...

Ha det gott!

Anette

Katta sa...

Åh den där chokladkalendern är ju så fin. Och vilka fina flaskor med glögg du gjort, spännande att göra egen.Vet du jag har ingen aning am det med bakrundsfärgerna och ny mall osv. När jag bytte senast gjorde jag bara som vanligt tror jag i allafall :S Må så gått så länge vännen, kraaam Katta

Matilda sa...

Du är en av de pyssligaste jag känner!Otroligt duktig och inspirerande!Jättefina flaskor!
kramis