Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 21 oktober 2011

~ After eight till kaffet ~

Go dagens alla fina... Vilket underbart väder, man riktigt myse när de är så här fint.. Och nu åker alla härliga stickade plagg, sockor och vantar fram...

Härom dagen blev jag lite sugen på After eight och tänkte att man borde kunna få till en Macarons med just mintsmak... Så jag bakade en choklad macarons med smörkräm med några droppar pepparmint arom, väldigt gott kan jag säga... Och även en variant med cappuccino smak både i macaronen och smörkrämen, och den fick jag till med Gevalias cappuccino pulver... Och jag tycker även att de är stor skillnad på dom man gör själv.. De jag köpt ute på café har varit hårda och inte alls goda.. Dom ska va spröda på ytan och sega inuti ( tycker jag )...







Kram Linda



8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad gott med after egiht bara älskar det.Härliga bilder.Önskar dej en mysig fredag.Kram Rita ♥

Jenny Oak Fae sa...

Ser smarrigt ut!

Ha en fin helg!

KRAM, Jenny

Levindas Värld sa...

Jag älskar After Eight! Bakade en jättegod aftereight-kladdkaka för ett tag sen och det var gudagott :-)

Dina bakverk ser väldigt smarriga ut dem med!

Håller med om att det är mysigt nu såhär till hösten när man får dra på sig sockor, benvärmare, sjalar och allt annat höstmys!

Ha en trevlig helg!

Änglarum sa...

Hej! hittade till dig av en slump! vilken fin blogg du har ;) nu fortsätter jag kika runt här..kram kram Jessica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Här blev det after eight på riktigt idag. Maken kunde inte låta bli att söndagsshoppa:)

Kram Annica

Baker's Corner sa...

Åh vad mycket gott du gör gumman!

mysiga fina bilder visar du med. Godis både för gom och öga :)

Jag har äntligen bestämt mig för att vara duktig tills julbaket börjar så jag får bara ukta, är inne på dag tre, sååå segt.....

Kramen till er tjejer
Lena

MISS ALICIA sa...

Hej!

Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där det finns smycken för dig och accessoarer för ditt hem.

Bland annat har vi lägst webbpris i Sverige på Kew Royal Botanic Garden's populära doftljus!

Skäm bort dig själv i höstmörkret, eller varför inte vara ute i god tid med julklapparna?

Välkommen!

Vänliga hälsningar,
www.missalicia.se

Jenny sa...

Så gott det ser ut! Du är så duktig på att baka ;)
Hoppas du har det bra, kram Jenny