Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

torsdag 13 oktober 2011

~ Äppel kompott ~

Go dagens i höstblåsten...

I dag när jag va förbi tre små rum som är en inredning och antik affär där jag bor... Och den ena av de små rummen som heter Kuriosan hade denna kanna och fat som jag gillar och kunde inte låta bli, så de fick följa med hem ... Och så för några dagar sen när jag va ute och gick runt sjön såg jag intill en tomt en skåttkärra fullt av dessa fina röda äpplen, med en skylt varsågod att ta... Så vad blev väl bättre än en liten äppelkompott med liten smak av kardemumma och kanel.... Va glad man blir .. Sara tjatar om vår årliga höst fotografering i lövhögen som vi så klart snart måste göra... Tidigare år ser du HÄR och HÄR ...

















Kram Linda



5 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vackert porslin!

KRAM, Jenny

Idol sa...

Då måste du bara ha dina vita Viking stövlar vet ja!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så gott med äppelkompott och mjölk.Fint porslin.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

Jenny sa...

Smaskens på vackert porslin, kan inte bli så mycket bättre ;)
Såg bilderna från era tidigare höstar, hur fina som helst, jag och dottern hade en session förra året i oktober på en kompis brygga,(inlägget heter fotograferingslördag och var 19/10-2010) älskar bilderna som blev =)
Ha en mysig start på helgen, i morgon ska jag och Josefin åka in till stan en stund, har lite Granit och Brukaabstinens ;)
Kram Jenny

Frida sa...

Åh det ser riktigt gott ut. Vilket fint porslin, jag gillar porslin med rött mönster.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida