Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

torsdag 10 juli 2008

Gamla vintage kort

Nu har jag kommit hem från Tallin, och de enda jag köpte med mig var riktigt gamla vintage kort från början av 1900 talet. Gubben i Antikafären berättade att de va jätte mode då med vintage kort och Frankrike/Paris...Och på baksidan står de text och frimärken med stämplar... Min kolega och våra två boenden från mitt jobb satt på stora torget och drack något svalt i värmen, medans jag stog och titta på ca tusen kort i en källare....
Visst ser dom fina ut?? Nu behöver jag bara tips och idèr vad jag ska hitta på med dom... Jag ska nog scanna in dom... oj stavas de så.. ja ja ni vet vad jag menar... Jo jag köpte mini maränger i olika färger de är så svårt att hitta...









Och så en fin gamal lykta som jag inte kunde motstå...
Kram Linda

16 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ojoj vilka fina! Häng upp dem i en kedja över en spegel eller på en vägg och njut! kram

rosenfröjd sa...

oj, så fina kort. Vicket fynd!

kram/
¨M¨

Hagbacken sa...

Heej Linda och välkommen hem fr sem! Vilka UNDERBARA kort du har hittat! Önskar såå at jag hade sådana fina..har nämligen köpt en kedja att ha på en spegel el dylikt till att knipsa fast fina kort i! Tycker jag du ska göra...el ett bildcollage på väggen, rama in....??

Lyktan är underbar! Tack för dina fina ord, kul att du är tillbaka!

Kram Linda

Frida sa...

Vilka fina kort du hittade! Dem hade jag också köpt med mig hem.
Kram frida

Jenny Oak Fae sa...

Vilka ljuvliga kort du köpt..!

: )

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Tjenamossning!

Bra jobb du har då, surfa runt på en räkmacka o hitta fiiina kort.

Scanna in dem o maila till mig så blir jag dig evigt tacksam.

Det finns massor som du kan använda dem till t ex scanna o skicka till trevlig bloggkompisar (inga namn här inte ), hänga i kedja med fina clips, rama in i romantisk ram som collage el en och en med fin bakgrund bakom o något annat gammalt kuriosa till, trycka ut kopior av det inscannade och göra som dekoupage på tavlor, askar you name it, ställa ett kort mot en spegel med en ros bredvid (kolla i sidan på min blogg), lägga ett kort med ettpärlhalsband spetsar och ett ljus på en silverbricka som ett vackert stileben....

Räcker det med förslag nu? Jag börjar få ont i fingrarna *hihi*

Ja om fantasin tryter så hör av dig jag har massoooor av mer förslag...

Pok

Sara sa...

Vilka vackra kort.
Kram Sara

Frida sa...

Tack för din snälla kommentar!
Njut nu riktigt av din lugna vecka. Jag har haft en bra sommar hittills dock lite mycket allergi och soleksem men annars har det varit bra.
Kramar Frida

Marie sa...

Men, vilka underbara kort du hittade! Ser att du har fått massor av bra förslag på vad du kan göra med dem. Hade säkert varit jättefint att ha som stryka på bilder på kuddar, påsar o.s.v.

Ha en trevlig helg Linda!
Kram Marie

Hagbacken sa...

Hallå, inget att orda om..en sak som blev uppförstorad bara..men allt ok nu!!

Kram Linda

MiaMaria sa...

Hej!

Välkommen hem...

Så vackra kort....du kan ju hitta på massor med dem.

Och vilken underbar gatulykta.

HA´det så bra!
MiaMaria

Mjuka sa...

De är underbara!! Har en hel drös också. Får se vad jag skall göra med dem
kram och trevlig helg
malin

ColonialEast sa...

Jättefina kort! Vilket fynd! Visst är Tallinn mysigt. Kram!

Tantbruns sa...

Jätte vackra kort...vill oxå ha:-)
/Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Så himla vackra!!! jag älskar sådana bilder... Skulle ställa dem lite varstans...

Tack för din kommentar! Du är go du!

Ha en härlig kväll!
Kram Hanna

Hagbacken sa...

Heej Linda! Kul att få ett livstecken ifrån dig-har minsann varit in och kikat om det blivit ngt nytt inlägg emellanåt...bloggtorka har vi alla ibland...det kommer sen!

Kedjan köpte jag på en butik här i stan i Borlänge och det var den sista...så jag har tyvärr ingen koll på vilka som säljer av nätbutikerna...googla på det, kanske?

Hoppas du mår bra!

Kram Linda