Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

lördag 18 oktober 2008

Lite mer sovrum

Nu har jag köpt ett litet pelarbord som nattduksbord.. Tycker de blev sött, innan va den brun och gräslig.. Den hann bara komma in genom dörren så va slipmaskin och penseln framme... Stolen från indiska släpade jag med mig på pendeln, jätteromantiskt vid mitt lilla damskrivbord..






Och mina små tossor från Berry, tycker verkligen de är skönt att ta fram höst mys kläder och plädar nu... Ock kura upp sig i soffan med Sara och se en bra familjefilm... Med lite varm choklad med vispgrädde... Mums..





KRAM ALLA GOA FRÅN LINDA

32 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Så vackert du har det och så mysigt det ser ut med de rosa tossorna!

kram å trevlig helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vad mysigt och ombonat och..ja, jag gillar verkligen din stil:)
Kram Lallis

Frida sa...

Åh vad fint det blev! Pelarbordet är jättesnyggt, har också funderat på ett sådant som sängbord. Jättefina tossor,nu blev jag sugen på att sticka sånna. Får bli klar med mina tröjor först.
Ha nu en mysig filmstund!
Kram Frida

marita blücher sa...

Hej Linda,
Tusen tack för din rara kommentar på min blogg ! Vilka vackra möbler du visar och stolen blev verkligen den romantiska pricken över i:et. Vaniljkakan i ett tidigare inlägg såg oemotståndlig ut - tack för receptet.
Kram/Marita

Jenny Oak Fae sa...

Jättefint, så vackert & romantiskt..!

: )

Ha en fortsatt fin helg!

Kram, Jenny

<3

Hudterapeut sa...

Åh va ljuvligt fint du har. Jag blir alldeles sjuk! Jag har aldrig varit inne på din sida förut men jag kommer tillbaka.
Ha en bra helg!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tossorna är ljuvligt söta och så är även pelarbordet!

Tänk ett sådant där damskrivbord skulle jag vilja ha:)

Kram Annica

IKT i min vardag sa...

Vilket underbart skrivbord du har! Åhhhh vad avundsjuk jag blir ;)

Sådana tossor skulle jag vilja ha på fötterna just nu! Dels för att de är söta och mysiga och dels för att jag är så frusen idag!

Måste också kommentera de vackra höstbilderna på din dotter. Hon är ju så söt!

Kram Linda

LillaFlisan sa...

Jösses amalia, vilka vackra bilder!
Stolen är helt fantastisk!!!!
Du har det då så otroligt fint hemma, Linda!



Flisan

rosenfröjd sa...

väldigt vackert! Jag gillade stolen jättemycket. Som en liten juvel med den där blomrankan på också.

kram/
M

Viola sa...

SÅ HIMLA RART DU FÅTT DET, VISST BLIR DET EN SÅ ROFYLLD STÄMNING MED ALLT DET VITA, NU KAN NI JU MYSA HUR MYCK SOM HELST, GOA LILLJEJEN OCH DU! HA EN MYSIG LÖRDAGKVÄLL, KRAMAR TILL ER BÅDA!

Marie sa...

Så fina möbler du har Linda, ditt hem är jättevackert! Ser så rofyllt och romantiskt ut.
Gillar dina tossor, de är ljuvligt söta!

Ha en mysig lördagskväll!
Kram Marie

Ps. Jo, jag har en alldeles egen liten idéfe i byrålådan. Är jättebra när man blir pysselsugen, hihi.

♥ Fyra årstider sa...

Vad vackert det vita pelarbordet är och de vita ljusa färgen gör rummet romantiskt.
Kram Lotta

Frida sa...

Tack så mycket!
Tror inte det är så svårt att sy en lampkjol, hade jag haft mer tålamod vid symaskinen hade jag också sytt en.
Hoppas du får en trevlig kväll!
Kram vännen

Anonym sa...

Nu står kakan på svalning :D

Såå harmoniskt ditt sovrum är- Stolen med sjalen så som du lagt den och den söta blomsterankan är ja bara helt perfekt.....

I löööve it!

Kramar
Lena

lottens vita och gröna sa...

hallå där!
verkligen vackert, underbart skrivbord och stolen är ljuvlig! beryytossar skulle man ha med, sååååå söta!

ha en underbar helg!
varmkram lotten

Ina sa...

Åh vad fint det blev, stolen är jättefin och dina tossor supersöta!! har inte varit i din blogg så mycket men den är ju helt underbar!! Hur har jag kunnat missa den!?
Måste kika vidare nu!!
Kram Ina

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din gulliga kommentar...STOR kram till dig!

: )

/Jenny

<3

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja, man kan väl säga att jag verkligen hittat min stil helt och hållet, det såg lite annorlunda ut här hemma förut :)

Nee jag har faktiskt ingen skrivare alls! Jag brukar låna skrivaren på jobbet när ingen ser och passa på att skriva ut lite bilder...hihi!

Sen har jag väl lånat mamma och pappas ett par ggr också...hmmm..

Jag vill verkligen ha en egen nu så jag ska ta och börja leta i skrivardjungeln där ute i butikerna...haha!

Kram!

fyra vindar sa...

hej linda!
va kul att du kika in till mig via sockerbiten älskar sött-malin! hi.. ang min fototapet.. har lånat bilden av en vän till mig. är ett gammalt vykort. ja har inte sett den ngn annanstans så e lite skoj. ett tips e att rota i gamla vykort när du är på loppisar, där hittar man många guldkorn..o vem vet..har du tur kanske du springer på en likadan bild! eftersom bilden är så ovanlig vill nämligen min vän hålla den lite för sig själv då hon har tillverkning av diverse ting o vill ha originalitet.
men finns ju så många vackra bilder o färgbutiken hjälper mer än gärna till..i a f där jag bor. d enda knöliga är att även om bilden inte är så bred får man den i två våder..mönsterpassning..d e d enda trickiga..men d e d absolut värt!!!
stort lycka till o en fin sönda o ny vecka till dig!
/miss sophie

Ofelias Hus sa...

Vad fint du har fått det i sovrummet, så romantiskt...

Ha en skön söndag
Kram
Anette

Radhusdrömmar sa...

Vad fint! Ser mysigt ut och tofflorna var ju supersöta!

Kram Johanna

Hem och Lycka sa...

Blev ju jättefint med pelarbordet och så söta tofflor! kram

Ofelias Hus sa...

Men så hemskt att din valpköpare sålde Greta vidare, jag förstår att det skar i ditt hjärta, fy också.
Vi har precis sålt Lilla Blanka till ett jätteseriöst par, hoppas det inte blir som för dig. De verkar helt OK men samtidigt finns ju inga garantier då vi inte känner dem personligen.
Nu är det bara Bella kvar. Men det här med valpuppfödning är nog inget för mig, jag är för blödig...vill helst ha dem kvar båda två.
Kram
Anette

Ofelias Hus sa...

Jo, det är min första kull...nog är jag sugen på att ha kvar den sista men mannen tycker att vi har sååå många djur redan, så vi får väl se...
Det är verkligen mycket att tycka om i dessa små hundar och så kloka.
Den som vi nu har sålt kan redan visa att den vill ut, bara 6 1/2 v.
Jag har tränat dem ungefär en vecka och den förstår redan.
Hon springer som ett skott mot dörren, hinner man inte släppa ut henne så gör hon på en tidning som jag laggt vid dörren, men är jag bara lite vaksam så hinner jag oftast släppa ut henne.
Oj vad långt det blev...
Kram
Anette

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

: )

KRAM & ha det GOTT!

/Jenny

<3

Anonym sa...

Men hallå!!!!!!

Lilla gumman då. Hon mår kanske inte riktigt bra din lilla skrutta allt har väl påverkat henne med antar jag....

-----messa eller maila om du vill

Kramar

Stämningsfullt sa...

Hej!
verkligen jättefint!!
Kram.

Katta sa...

Vilket fint pelarbord du har köpt och den där stolen är så fin med blomslingan på, jag har ett bord från Indiska som ser ut som den stolen. Söta tofflor med Berry är en verkligen en bra butik,kram Katta

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken romantik! Sånt vackert pelarbord med detaljerna på det som gör det och vilka gulliga sockor/tofflor! Mari.

Unknown sa...

Åh himmel så romatiskt och vackert! Jag vill se mera! Ler. Visst är det förundransvärt vad lite vit färg kan göra ändå! Stolen förstår jag att du släpa med i pendeln det var den ju verkligen värd! Kram Petra

Handplockat sa...

Mums
jag bara njuter av dina bilder
ha en toppen tisdag