Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

måndag 6 oktober 2008

Fuskbak

I dag har de varit en så härlig höst dag.. Kännde så för att hinna baka, just för att känna lukten som sprider sig.. Ja jag erkänner, ni ser ju till vänster *ler* men de luktar och smakar gått med citronsockerkaka och kall mjölk.. Sara vispa och bröa min fina sockerkaksform och sa - Mamma de e ju inte alls svårt att baka...




I söndags va jag förbi Antik och kuriosa mässan i kista, vi kom sent på dagen och jag hittade inte så mycke. Men en liten kaktong fick följa med hem.


Och en burk förkylningshonung (dunderkur) som smakar starkt mentol, påminner om den där lilla salvan man brukade ha under näsan när man va liten..vid förkylning.. Och så köpte jag saffrans honung sååå god..



Och i vecka va jag förbi lilla loppis där jag bor och hittade två små Rosentahl fat, till att lägga the påsen på hade jag tänkt..



KRAM LINDA

5 kommentarer:

Frida sa...

Hej Linda!
Ja visst är det mysigt att baka. Egentligen borde man göra det oftare. Vilka söta talrikar du har köpt!
Kram Frida

Sjöboden sa...

Hejhopp! Äsch det är ok. Bättre att fuskbaka än att inte baka alls :-D

kraam Caroline

Anonym sa...

Tja Ba!

Vilka fina saker du köpt. Såå läckra små rosenfat.

Tjusig fågelbur i bakgrunden. Själv väntar jsag operationen på trosdag....

Kramiz

Anonym sa...

Aha, då kanske man skulle ta en tur till dig och smaka på lite teé med honung i? hör av dig! Kram.

LillaFlisan sa...

Så söta faten var. Jag blir alldeles nostalgisk när jag såg dom för min mormor har hela den servisen. Både mat, kaffe och the servis. Pompadou heter den om jag inte minns fel. Den är så söt!
Jag har ätit så mycket gott och har så många varma minnen från den servisen!!

Ta hand om dig!


Flisan