Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 13 juni 2008

UTMANING



Lite blandat från Kenya och man bör inte va ormrädd..

Jag har blivit utmanad av Lena med den sööta bloggen


1. What did you do ten years ago?


Ja kära hjärtans, blev tvungen att ta en titt i fotoalbummen...

Jag liksom nu reste en hel del, som jag älskar.... kultur, mat, djur, dyka i hajrika vatten och upptäcka allt från en ko bajshydda i Kenya (ursäkta uppriktigheten) till ett all inclusive på dominikanska rep.....

Jag bodde i en liten etta på 21 kvadrat med en hyra på 1500, så mycke kläder och resor hade jag råd med. Jag jobbade som vårdare på en gruppbostad, som jag fortfarande gör....


2. what five items are on your to-do-list today?

*Jag ska faktiskt ha/unna mig en lat dag i dag, som jag sällan har med de oregelbundna arbetstider jag har..

*Köpa ett par flipp flopp jag sett på scholl med gele i hälen men ändå snygga...

*En som ska komma och titta/köpa mina fluffiga bruna skinnsoffor, så jag kan köpa vita ektorp soffor i stället... visar bilder senare....

*I går påbörjade jag ränsa i alla skåp och garderober, måste nog bli klar med de...

*Och sy upp ett par vita nya jeans jag tänkt ha på mig på jobbkryssen i morgon..(som vanligt i sista sekund.... *Ler*


3. Snacks i like.


Äter inte så mycke gåttis... Men.. Ibland kan jag få ett behov.. då blir de kockostoppar,sockerbit och salta saker....

Jag älskar ost och goda viner med trevliga vänner...


4. Things i wold do if i were a billionair.


Om jag vann på lotto, svimmmaaa..

Jag vet faktiskt inte om jag skulle kunna hantera de men nu bollar vi ju med tanken,skulle jag bli lyckligare?? men en önskelista kan jag bjuda på...

* Trygga min dotters framtid.

* Utbilda mig, kanske till kustbevakare med dykinsatser.

*Öppna eget, hundtrim, inredning,cafè... hmmm

* köpa oss en sekelskiftslägenhet och ett sommar hus i fjällbacka.. Jo ett dykcenter/dykbåt på någon härlig Maldiverna ö...

Ja de va nog inte så svårt att önska sig, men högsta önskan är nog att Sara har ett LYCKLIGT liv och känner hur älskad hon är.....

Och självklart som LENA skriver de finns massa olika sätt att skänka pengar tex. barn som inte ens har kläder på kroppen och lever i missär...

5. Places I`ve lived.

Jag är uppväxt i olika närförorter i Stockholm, ett par år bodde vi i Åbos skärgård då mamma föll för en bonde... nu bor jag i Huddinge....

6. I want to know more about these...


* Fint hemma

* Levindas värld

* Lantliv i lägenhet


JA DE VA LITE OM MIG...


Ha en skön helg alla goa, och jag hoppas de inte blåser för mycke på sjön i morgon... skepp åhåjj..


Kram Linda

18 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej där!

Vad roligt at få veta lite mer om dig... tänk 10 år sedan... det är länge sen det..
Hoppas du blir av med sofforna nu då..

just nu antar jag inte utmaningen.. har så mycket.. men om du står ut med att vänta en luten tid så...

Härligt det såg ut med ditt skumbad.. mmm
usch för stambyte.. men sen får du ju fint!!

kram på dig Ann-Catrin

gullig vovve du har.. jag har en blandis mellan chihuahua och chinese crsted somhtere ylva!

mina greengate köpte jag på Vita hem... i Sickla.. såldes i trepack..ja visst är de bedårande

S o F sa...

Vill bara tacka för din fina blogg, som jag kikat runt på nu.

Tyckte att du tagit så fina kort på ert Nationaldagsfirande. Verkligen en fin romantisk stämning du fick fram där.

På återseende!

Anonym sa...

Hejsan!

Jag ska genast ta itu med din utmaning, skoj :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

kram!

Marie sa...

Hej!
Kul att få reda på lite mer om dig!

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Marie

Frida sa...

Hej!
Roligt at få veta lite mer om dig. Har också fått samma utmaning av Lena:-) ,ska ta tag i den i helgen.
Hoppas du får en trevlig båttur!
Kram frida

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul läsning:)

Ja tänk vad tiden går, tur man har minnen i form av bilder...

Kram Annica

Crazy and Daisy sa...

Intressant att läsa mer om dig och Kenya!!
Visst skulle deet baara vara för härligt att dyka i maldiverna..eller (jag) snorkla åtminstonde..just nu får man nöja sig med barnpoolen*L*

Kram på dig

Hagbacken sa...

Nemen hallå där....jag hade heelt glömt utmaningen...Jag har alldeles nyss gjort en liknande utmaning...men tack iaf!

Ber om ursäkt, tur jag tittade in t dig då...roligt att få veta lite mer om dig!

Hoppas du haft en bra helg, och inte lika stressigt som jag (trots att jag varit ledig)

Kram Linda

Hagbacken sa...

Hej igen Linda! Visst är det väl så, att man alltid söker någon form av bekräftelse...det gör nog alla i olika mån...

Skrattar då jag läser att du knappt sätter in maten innan penseln är framme...det var en bra beskriv´ning på hur JAG verkligen är...sätter mig sist t bords, går först...alltid roligare att greja m annat än att äta...typ...

Kramizz igen!

Anonym sa...

Hejsan hoppsan!

Ja det är väldigt fint med ljusa pasteller också och inte bara vitt överallt. Det blir fint att bryta av lite tycker jag :)

Det var roligt att bli utmanad så svara på frågorna gjorde jag så gärna :)

Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll!
kram!

Anonym sa...

Ja du måste verkligen testa picnik-fotoredigeraren, så roligt! Och lätt!

Nu ska jag försöka förklara hur du länkar:

1. Först börjar ju du med att skriva din text i inlägget.

2. Om vi säger att du vill länka till min sida ex: "Levindas Värld" så markerar du den text du vill länka.

3. Sen går du till menyn alldeles ovanför inlägget (där du kan välja att lägga in bilder, välja teckensnitt å storlek på texten osv)

4. Bredvid symbolen "teckenfärg" hittar du en symbol där det står "länka" på. Tryck på den och skriv in den internetadress du vill länka till.

5. Då ska ex "Levindas Värld" bli länkat och då räcker det med att när man läser inlägget trycker på den länken så kommer de automatisk till min sida.

Hoppas du förstod :)

kram!

Gårdsromantik sa...

Hoppas du hann med byxorna!

Mycket spännande läsning om dig - det där med dykcenter tycker jag lät som en bra idé.

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

Glasbitar i barnmat..FY SÅ HEMSKT !!!

Jag mailade dem igår & skickade med bilder på "odjuret"...

Kram, Jenny

<3

Frida sa...

Ja ucsh ja, baen kan vara hemska mot varandra det fick man uppleva då. Men det blev bättre på gymnasiet, det var himmelriket att få komma dit. Jag fick tyvärr ingen praktikplats:-( Arbetsförmedlingen drabbades av indragningar i sista minuten och sedan hade dem inte råd. Jag har svårt att söka vanliga jobb efetrsom jag är extremt stresskänslig. Meningen var att jag skulle få komma ut i arbetsträning. Men nu får jag gå hemma hela sommaren och vänta på att de förhoppningsvis ska få mer pengar i Augusti i stället. Hoppas allt är bra med dig och att du har haft en trevlig helg!
Många kramar Frida

Frida sa...

Ja det verkade väldigt bra där men det ordnar sig nog hoppas jag.
Kram

LOPPISLIV sa...

Vilken härlig läsning du bjuder på....Så spännande att ha varit i Kenya...men att dyka bland hajar det vete sjutton om jag skulle våga...hihi...Ohh vilket härligt skåp du har i ditt badrum...så fint...tycker mig se lite clinique där på hyllorna...hihi...är lite svag för detta märke :-).....Dukningen på ditt matsalsbord ser ut som tagen från franska rivieran...en sån ljuvlig bild...Ha en härlig vecka...Kram Paula

A home far away sa...

Jättekul att få veta mer om personerna bakom alla fina bloggar!
Jag vet inte om jag sagt det tidigare men isågall gör jag det nu! Du har en jättehärlig och inspirerande blogg, som jag genast ska kika igenom lite grundligare:-)

Kram på dig
Gunilla

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

Hittade hit via en kommentar hos loppisliv...

Usch då. Jag skulle aldrig kunnat ta i de där. Tuff tjej du. ;-)

Huset ni var och kollade på var ju så himla fint. Så skulle jag gärna bo....

Mycket fint här på bloggen, tror jag varit här för lääänge sen!

Ha en fin vecka!
Kram Hanna