Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

fredag 21 november 2008

Adventskalender för vuxna

Barnen har ju sina små choklad kalendrar men vi vuxna chokladälskare då?? Jag har gjort mig en egen i år... Dom ljusa är de Dolley´s i och de mörka är de Cointreau i.. Lite pyssel blev de att först göra all choklad, om man inte vill de så finns de jätte goda choklad tryfflar i handel... Nu är de bara att vänta...




Här är den söta 19 toppar formen jag andvänt från de stora plast företaget som har home party, jag sålde dessa plast produkter ett tag, och 19 toppar är klart en favorit med silikon penseln...



KRAM LINDA

36 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin & smaskig julkalender.

♥ Fyra årstider sa...

Underbar är ordet.
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Hej!

Kan det bli bättre eller...så fiffigt och vackert!

HA´det så gott Linda!
MiaMaria

Anonym sa...

Men vad trevligt med en kalender för vuxna - jag gillar idén!

Från A till O med Jenny sa...

Oj vad duktigt att göra egna praliner...*mums*
Hoppa gärna in hos mig och var med i min tävling
Ha en bra helg
kram

Sunells sa...

Vilken underbar idé och så vackert det ser ut, fin juldekoration:) Bra tips till en chokladälskare som jag är!
Ha en mysig helg!
Kram Katariina

IKT i min vardag sa...

Jag skulle gärna vilja ha en sådan kalender! Underbar och väldigt fin också! Vad duktig du är som ävwn gjort alla godsakerna själv. Dooley´s-praliner låter inte fel...;)

Kram

Björk o Äng sa...

Vilken bra idé att göra en vuxenkalender. Ser jättesmaskigt ut!

Ha en myspyskväll!
Camilla

Magdalena sa...

oiii...
såååå bra!!!
fin helg til deg~~~

Lallis - liv och leverne sa...

Men åh, gumman!
Otroligt fin och vilken bra idé!:)
Kram Lallis

Frida sa...

Vilken bra ide! Den ahde jag nog aldrig kommit på själv och choklad som är så gott.
Hoppas du får en trevlig helg vännen!
Kram Frida

Katta sa...

Wow, en sån vill jag med ha. Vad roligt att göra chokladen själv jag vet visserligen inte vad Dooleys är men det är säkert gott.Kram Katta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så VACKER din chokladkalender blev! Och god är den säkert oxå!

Kram Annica

Vitt och nött sa...

men mums va gott :) å så himla vacker! det finns ju chokladkalender å så finns det ju Lindas chokladkalender!! :)

Ha nu en skön helg! å du har väl inte norpat någon choklad än va? fniss..

Kram!

Anonym sa...

Mysigt du gjort!Bra ide :) Själv gjorde baileysmoccapraliner häromdagen och tog med till jobbet. Har hittat ett borttappat recept med kanderadpeccannötstryffel, blir till jul!
kram Matilda

IKT i min vardag sa...

Den söta nöffisen har jag köpt i en affär som heter Slott & koja här i Borås, men jag tror att Elsas hem har den också :)

Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken mysig kalender. Men tror du ni kan hålla er från att att äta upp dessa gobitar i förtid...;)

Kram Viveka

lottens vita och gröna sa...

oh vad är fiffig linda, den kalendern är helt underbar, sälj idéen tillnån tidning, eller sälj bilden vettja, den är underbar! ha det gott vännen! varmkram lotten

Beas sa...

Jisses vilken härlig idé!

Katta sa...

Hallå Linda! Silverstjärnan är ca 15cm i diam. Köpte ett par förra året på Berry details, kanske de har dem även i år såg nyligen att de hade dem i guld i allafall. Kram Katta

Katta sa...

Det låter ju jättekul, bra ide. Här är min mail om du behöver den tigerlilja@live.se Kram Katta

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... det vattnas i munnen på mig! Gud så gott. Hade jag haft en sådan hade det kanske blivit som när jag var liten och hade chokladkalendrar... öppnade alltid lite i förväg. Och nu gör mina barn likadant! *ler*

Kram Jenny

Marie sa...

Både vackert att titta på OCH gott att äta, kan det bli bättre! Vilken toppenidé!

Ha en mysig kväll!
Kram Marie

Noll54/Eva-Karin sa...

Men vad mysigt tips! Detta skulle jag vilja prova!

Ha det gott!
E-K/noll54

Hagbacken sa...

Måste bara få säga att din kalender följt mig i tankarna många dagar nu...om inte det vore för att jag behövde gå ner lite i vikt skulle jag göra en likadan direkt!

Blev såå inspirerad!

Kram Linda

MiaMaria sa...

Hej Linda!

Önskar dig en fortsatt bra vecka!
MiaMAria

Ann-Catrin sa...

Jag sitter alldeles förstummad här... men så himla duktig du är alltså.. vilken idé

kramar
A-C

Levindas Värld sa...

Men vilken helt makalöst fantastisk adventskalender du har gjort, sååå himla charmig :)

UNDERBAR!

Ha det gott!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Vilken fantastisk idé! Vad fin!

Ja du får boka ett ex av magasinet hos mig *ler*

Ha en fin dag, kram kram Lina
www.cestlavie.se

Monica sa...

Vilken otroligt fin blogg, hit kommer jag igen.

Monica

Vit Spets sa...

Hej!
Men Du vilken grej... jag fullkomligt älskar choklad... den där plastformen med silikonpenseln har jag oxå... hmmm kanske skulle jag ta å ....

Ja vi få se...
Ha en trevlig kväll
//Siv

LillaFlisan sa...

Men vilken underbar adventskalender i dubbel bemäkelse. Det där med chokladkalender får liksom en ny innebörd!!

Kram

Flisan

Ett skönare liv sa...

vilken underbar julkaländer :) vill ha !
kram nadja

Malin sa...

Jätte jättefint! Vilken superbra idé.
Kram Malin

Annika Christensen sa...

Ännu mera kul saker!
Det här var en trevlig blogg.
Kommer tillbaka.
Annika

Carolas vardag sa...

Åååå vad glad jag blev när jag ser 19 toppar:)jag säljer nämligen Tupperware och har nyss själv gjort godis i den formen:)Så GODA!!!Oh Tupperware älskar jag:)

Ha en trevlig Jul //Carola