Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

måndag 17 november 2008

Julklänningen

Samtal mellan mor och dotter
Sara - Jag vill ha en lillasyster.
Mamma - De går inte just nu, vi har ingen pappa till den lilla.
Sara tänker länge - Så du menar att vi måste de?
Mamma - Ja hjärtat.
Sara tänker - Då ska jag se efter på skolan om de finns någon ensam pappa... *Ler*
Mamma *Ler*



Sara i sin julklänning, den finns i röd också men hon passar inte i rött.. Tycker de blir fint med svart och kanske ett rött sammetsband.. Hon ser lite ut som LEAH i star wars... Vi brukar åka på julkryss och äta lite julbord och dansa lite, då tänkte jag att hon får va så här fin... I dag har Sara varit hemma och har ont i halsen, fast ja vet inte hon är hur pigg som helst..









KRAM LINDA & SARA

21 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...

Gud vilken söt liten tjej du har:-)
Så fin så i sin nya klänning!

Kram Sofie

Hagbacken sa...

*s* Ja du, det krävs nog en pappa ja för att det ska bli ngt syskon...hoppas hon hittar en bra kandidat! *s*

Hon är såå söt, Sara!

Kram Linda

IKT i min vardag sa...

Men ohhh så söt hon är! Urgullig!
Jag önskar jag hade en liten tjej att klä upp sådär:) Min son längtar inte efter några småsyskon än.

Nä, it takes two to tango ;)

Kram

Hem och Lycka sa...

Vilken sötnos och så fina kläder! kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superöt liten "urverkligalivet"-berättelse:) Undrar om hon kommer hem med en pappa*fniss*

Härlig klänning dottern har fått på sig!!Supersöt!

Kram Annica

Villa Hemma sa...

Vilken goding! Gillar det svarta, allt behöver inte vara rött :-D

kram

Sjöboden sa...

Du är så duktig på att ta fina kort på din dotter! ...eller beror det på modellen som är så söt:-)

kramelikram

Frida sa...

Hon är så söt så! Vilken fin klänning hon har,måste ju inte vara rött för att det är jul.
Kram Frida

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vilken söt dialog :)

Ja hon ser ut som prinsessan i Star Wars (fast sötare!)

Kram
Mia

Ps mysig stämning i förra inlägget också

Vitt och nött sa...

va söt din dotter är!
å vi får väl se om hon hittar någon ensam pappa ;)

ha de bra!
KRAM

♥ Fyra årstider sa...

Vilken docka..hoppas ni hittar en pappa någon dag;-)
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken sööööting hon är din lilla Sessa!

Tror jag ska para ihop henne med Filip, han är ju ett år äldre. Inte är det väl förbjudet att arrangera äktenskap i Sverigen;)- vi tar förlovning på nyår, så blir vi två glana svärmorsor :DDDDD

Älskar barns okompicerade sätt att fundera på

Kramar till er båda

Lena

Anonym sa...

Nu har Filip tittat på Sara

Mamma "visst är hon söt?"

Filip "mmmm"

Mamma "ser hon inte ut som Leah i Starwars?"

Filip "jo det gör hon faktiskt , vad coolt, vem är det?"

Mamma " detär min bloggkompis lilla flicka, henne kan du bli kär i " (han blir ofta kääär)

Filip (tittar oförstående på mig)
"men mamma sååå fungerar det faktiskt inte"

Hrm, gör det inte....
Kloka ungar nuförtiden ;)

Katta sa...

Så söt hon är! Jättefina bilder, klänningen är jättefin tycker om att den är svart med. Vilken omtänksam dotter du har som ska kolla efter nån ensam pappa i skolan :) gulligt. Kram Katta

lottens vita och gröna sa...

oh ja lill-leha, underbart söt, sötare än bästa reklampelarn! hmmm det det där med pappatankarna är ju för goigt, ska leta efter en på skolan ohhh!
varmkram till er båda!
lotten

Anonym sa...

Pling!

Du har fått mail fran mig :)

Frida sa...

Tack det samma vännen!
Kram Frida

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åhhh så sötnos :)
Ser med spänning fram emot om hon hittar nån" ensam pappa söker" :D

Kramar Viveka

LillaFlisan sa...

Men lilla söta Sara, hon är ju för rolig och klok den lilla sockertoppen!

Hoppas hon får napp på skolan!!!
:-D

Allt är väl bra med henne och skolan??

Kram

Flisan

anna k. sa...

Om jag hade en dotter önskar jag att hon såg ut så här; vacker och med glimten i ögat - hon ser så stark ut! Underbar tös! Kram, kram!

Mjuka sa...

Ungarn är så mysiga, vilken fin klänning hon har, kommer bli så fin på julfesten.
kramar Malin