Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

lördag 15 november 2008

Jag smyger igång

Nu tassar jag in, som att smyga in när man kommer för sent.. Jag har väntat lite med jul stämmningen då jag ville att Allhelgonahelgen skulle få va en stund att tänka på min mormor som varit som min mor.. Saknaden är stor... Men nu börjar jag också som många av er underbara bloggerskor förberedandet av vår största högtid.. Ja jag har smygsmuttat på min egna glögg från förra året... Jättekryddig och god...





Min hylla i vardagsrummet har fått vinter skrud av girlang och stora kottar... Flickan på vintage kortet funderar jag att lämna in och få som en fond tapet till Saras rum, som blir nästa projekt.. Hon har ett riktigt tuggummi rosa barbie rum som jag vill tona ner.. *Ler* Sara föredrar att vila och somna i mitt rum, så jag har faktiskt frågat om hon vill ha så i sitt rum..






KRAM LINDA

31 kommentarer:

S o F sa...

Så vackert och mysigt Linda!

(trots att jag inte är nån Jul-älskare precis) ;)

Ha det gott i Helgen!

Sjöboden sa...

Hej hopp!

Vilken fiffig idé till fondvägg. Blir nog jättefint.

kramen C

Frida sa...

Hej Linda!
Vad fint du har gjort det. Vilken rolig ide att göra om kortet till fondtapet. Hoppas vi får se resultatet sedan. Jag väntar nog ett tag till med julpysslet. Tycker liksom du att det kan vänta till efter allahelgona när man tänker på sina kära.Jag väntar i alla fall ytterligare en vecka innan jag drar i gång med mitt.
Hoppas du får en trevlig lördag!
Kram Frida

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker girland!
Visst är det lummer du har på den?

Kram Maud

♥ Fyra årstider sa...

Stod och klämde på en kedja idag..men köpte annat.Fint.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej vännen!

Jag har precis vaknat efter en luuugn natt på akuten. Det finns sådana ibland med :D

Vad fint du har gjort hemma. Jag staratar med upp med lite grönt inför advent. Mewt mossa faktiskt som jag har i slitna lerkrukor med ljus i.

Gulliga Sara som känner sig trygg i mammas rum :)

Du har gjort såå fint hemma och den där hyllan, tänk vilket kap den var och vad mycket fint det blir på den!!!!

Mailar dig lite senare, nu är kaffet klart ska tända ljus och äte lite frukost

Kramar

Anonym sa...

Läckert med nyckeln i den lilla girlangen. ;)

Hemmet Är Min Borg sa...

åååå så fint du har de
ha de gott

Lallis - liv och leverne sa...

Alltså..så fint!!
Kram Lallis

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fint du gjort.Och vilken toppen ide´att göra bilden till en fond tapet.

Ha en skön kväll

Kram Viveka

Himlarum sa...

Det där med nycklarna var ju helt underbart fint! Blir man förlåten om man knycker den förtjusande idén?

Kram
Ann-Helen

Vitt och nött sa...

va fint du har gjort det! såå snygg girlang!
snart är de äntligen jul!!!

vilken superbra idé med att göra tapet av den gamla fotot! skulle va kul å få se!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Ellen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så härligt det ser ut! Jag tror att Saras rum kommer bli jättefint det med! Jag förstår att det tuggummirosa önskas tonas ner av modern i lägenheten*fniss* Själv hade jag ju knallrosa (cerisa) väggar i sovrummet och är lite allergisk mot alla nyanser av rosa på väggar just nu

Kram Annica

Himlarum sa...

Hej igen!
Kan tänkas att jag får in spegeln med pärlbård igen. Jag hör av mig i så fall!
En av anslagstavlorna finns kvar - den med fransk text i bakgrunden och två bilder på mitten.

Ha en skön lördag kväll!
Kram från Ann-Helen

Anonym sa...

Jag har nog bara haft tur med ljusen att det blev så fint mönster. De ljusen är lite dyrare men just nu innan jul brukar jag köpa dem. De rinner inte utan det är riktig stearin och de brinner alltid fint i olika mönster tycker jag.

De är ju lite dyrare än vanliga IKEA blockljus men jag unnar mig det nu. Egentligen totalt galet i och med att ljusen brinner nästan hela dagarna här. kan inte låta bli att tända ljus när jag är hemma :D

Satt vid min frukost och såg ljusen brinna och kom på att de kan jag ju fota på bloggen så får alla se mina ljus som jag kikar på varje frukost :)

Pling! Du har fått mail av mig

Lördagskvällskram :D

Viola sa...

Så fint, visst är det vackert att dekorera me kedejor, bara älskar dom, så vackra bilder du visar, ha en skön söndag, kram

Tulipa sa...

Vilken mysig girlang! Låter gott med egengjord glögg...det har jag aldrig provat!
Kram Tulipa

Beas sa...

Vilka ljuvliga bilder du bjuder på!

Katta sa...

Vad fint med grönt, vitt& silver på julen. Ett sånt grönt litet ljusglas har jag med. Låter jättefint med fondvägg av det kortet. Ha det bra, kram Katta

LillaFlisan sa...

Klart du ska ha kortet som fondvägg!
Vilken underbar idé!

Kram

Flisan

Unknown sa...

Va fint du har gjort!! Ha en god start på veckan som kommer...

Kram Pia

Frida sa...

Tack det samma! Hoppas det blir lite bättre väder denna veckan.I helgen har det ju inte varit någon höjdare inte här i alla fall.
Kram Frida

Anonym sa...

det var en himla mysig blogg du har!

Jenny Oak Fae sa...

SÅ vackert du har dekorerat!!!

: )

Önskar dig en fin ny vecka!

Kram, Jenny

<3

Noll54/Eva-Karin sa...

Jag är också sugen att börja lite smått! Du har gjort så fint!,,,,Och fondtapet av fotot tror jag blir jätte mysigt!!!!!!!

Ha det så gott!
Eva-Karin/noll54

Marie sa...

Så vackra bilder Linda, så fint du har pyntat! Håller med om att man är väldans sugen på att börja att pynta så smått, än så länge har det blivit lite grönt i form av mossa och hyacinter.

Ha en bra vecka!
Kramar Marie

Unknown sa...

Ljuvliga bilder du visar!! Underbar spegelhylla...själv har jag haft en ljuvlig mys dag i dag!!

Ha det gott! kramis Malin

lottens vita och gröna sa...

hallå linda!
jooo här råder med jul nu, inga adventsljustakar och stjärnor ännu men lite girlanger och kottar, som du! oh vad vacker du har det där på hyllan, vilket fint arrengemang!
din idée med det vackra kortet är ju helt kanon!

ha en underbar vecka!
varmkram lotten

MiaMaria sa...

Hej!

Oj så vackert du har pyntat...nu blir man ju så sugen på att fixa till det...

Jag ska bara tala om att min dotter(9år) älskar att julpynta på sitt sätt och har redan hämtat upp sina saker som hon har i sitt rum. Och det är redan nu julpyntat och klart....

Hoppas att du får en bra vecka!

MiaMaria

Anonym sa...

Nu åker vi till Gotland för att hämta hem en Groenendaeltik på 14 månader. Hemma igen sent tisdag kväll.
Kram f Katarina o Mariina.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vackra bilder! Vad häftigt det skulle bli med fotot som fondvägg! :)

Kram Therese