Välkommen till min Blogg.
Inredning i vitt, nött, gammalt och nytt. Jag har alltid en burk vit färg hemma...

onsdag 17 december 2008

Lite vitt till jul

Jippi jag har beställt mig en liten egen julklapp, tyckte de va på tiden då jag hade en elvisp i brunt från så där 80 talet.. Den gick lägligt sönder nu.... Det är en Kenwood mx275, längtar till att göra lite maränger och andra gosaker... Bilden är lånad från prisjakt.nu och den billigaste med dessutom fri frakt kommer från trettio.se

Aj aj aj säger jag bara, fy va varmt smält socker är... Har en stor blåsa i handflatan då jag höll på att limma ihop pepparkakshuset.... Sara har dekorerat så de, ja blingar och knapt syns att de va brunt innan... Men jag kännde att jag kan va lite för att allt ska va perfekt, så hon va glad och nöjd att bara få fixa själv.....

Pepparkakor i all ära... Men jag är sååå trött på mina fluffiga skinnsoffor... Min pappa som tyckte de va på tok för dyra då jag köpte dom. - Men pappa dom ska jag ju alltid ha kvar sa jag... Och visst har de varit praktiskt med småbarn bara att torka av... Sååå nu

Har jag sålt dom lagom till jul.... Tänk om jag inte hittar några nya... *Ler* Funderar på Ektorp eller Tomelilla så ni som har dessa kan väl berätta för och nackdelar... Ja förutom att de är vitt tyg.. hi hi..



23 kommentarer:

Mjuka sa...

Önskar mig också en ny köksmaskin. Men min man fattar inte tjusningen med et då han anser att vi har ju en helt fungerande,vad är det för fel på en kitchen aid i cremevitt , jag bara undrar :-) Du gjorde helt rätt i att göra dig av med sofforna, vi har ektorp sedan sju år. det är alldeles perfket med vitt, när man har barn (har fem barn) då kan man använda klorin¨- VÅra är lite slitna, men de är ändå dock 7 år gamla. Funderar på att köpa ny klädsel bara, för själva soffan är jättebra! Ha en fin dag
kram Malin

Jenny Oak Fae sa...

En Ektorp-soffa hade jag skaffat om jag inte haft klösande katter..!

Kram, Jenny

<3

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken snygging till elvisp..:)

Så du sålde soffan nu. Ja, vi har haft 3 skinnsoffor genom småbarnsåren och de har funkat bra. Men så köpte vi ÄNTLIGEN en vit Ektorp och har aldrig ångrat mig en sekund. Det är nu 14 år sen och den är fortfarande lika fin. Med andra ord ett kanonköp.
Jag har tvättat tyget massor av gånger. Dessutom var vi så nöjda att soffan i stugan åkte ut och ersattes med Ektorps hörnsoffa :)

Lycka till

Kram Viveka

Viola sa...

Men du Ektorp är ju tvättbar....vitt är så vackert och vilkewn rar pepparkakabagerska du jar, jag kommer ihåg henne när jag såg henne första gången klädd i vitt, hon var så himla söt, ha det nu så bra sista veckan inför jul, ta det lugnt, det blir jul ändå, kram

Frida sa...

Vilken snygg köksmaskin. Det är bra med jul då kan man unna sig själv något som man verkligen blir glad för. Sara är ju bara för söt i bagarmössan!
Lycka till med soffletandet har tyvärr ingen av sofforna men en Eketorp hade jag när jag bodde inneboende och den var väldigt skön.
Önskar dig också en god jul och gott nytt år! Kommer nog att tassa runt lite här ändå och något inlägg blir det nog innan Julafton.
Ha det så bra min vän!
Kram Frida

♥ Fyra årstider sa...

Gulliga du..vad glad jag blir när di skriver på min blogg. Jag tror du kommer få det ännu finare med nya soffor. Vi har en eketorp och vårat tyg har gått sönder på sitt kuddarna i dragkedjan, men mina vänner som köpt senare än oss har inga problem. De är bättre nu.
Ha en skön jul.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej vännen!

Idag blir det granjakt. Tar med den stackars dottern ut, vare sig hon vill eller inte. (Martin har sagt att han vägrar lösa ut mig hos polisen eller betala några böter fniss)

Det roliga är att dottern ska med för igår var hennes mamma med henne när hon köpte en Ektorpsfåtölj på blocket för bara 700:-!!!! Vit är den förståss.

Vi köpte ny soffa för två år sedan innan dess hade vi Ektorp. Jag älskade dem. Visst är det lite pill att få på överdragen efter tvätt men såå underbsart när man har barn att det går att tvätta. Jag har somnat gott i Ektorp om kvällarna.

Vilken fin maskin du ska få, lovely!

Goa Sara som är så söt.

Jag har stickat så mycket nu och packat paket så jag har bara inte hunnit fota mitt kök eller pepparkakshuset men det kommer

Hoppas ni har det bäst

Kramizar

Handplockat sa...

hej hopp
om du har utrymme tycker jag du ska köpa ikeas EKESKOG de är större och och helt underbara
ha det bäst

Veronica sa...

Jag säger bara det EKTORP!

Fördelar:Soffan är sänd från himmelen? Tyget är avtagbart och tvättbart, det finns i många färger och VIT är BILLIGAST. Vill du ha lite mer moderna tyger(någon modell som inte IKEA har)kan man köpa det på bemz.se
Kuddarna är vändbara och lättfluffade men det bästa är att en 177 cm lång kvinnar somnar lätt "liggandes" i en tvåsittssoffa! ( Händer mig dagligen *fniss*)Skön liggplats även för äkta män hundar katter och grannens barn!
Nackdelar: Eeeeeee. Vid själva inköpstillfället kan det bli oväntat dyrt. Detta eftersom oväntat många "bra att ha" eller "dom är billigare här" saker lätt slinker ner i kundvagnen.

Kram Veronica

Katta sa...

Å vad roligt med ny soffa, det är vi i behov av här med har bara inte hittat den rätta än. Snygg julklapp du köpt dej. Kram Katta

Petra sa...

Åh vad jag också vill ha denna köksmaskin. Skall bli spännand eoch se hur den nya soffan blir. Ha en trevlig helg.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej hopp Linda!

Jag känner igen mig i det där med att kanske vilja ha det lite för perfekt gjort ibland, så jag tycker att det var SUPER att låta dottern fixa huset i sin egen stil. Så kul för henne, och säkert betydligt godare också med lite extra på! :)

Vi köpte två Ektorp förra året, en trea och en tvåa. Sååå himla sköna och fina. De är Ikeas bästa tycker jag. Men i dagsläget skulle jag nog tagit en trea och en schäslong istället... och att det är vitt tyg är inget problem fast jag har flera småttisar. Har vita lakan på dem när ungarna härjar, på så vis får de äta en macka i soffan utan problem. Har bara bytt klädsel två gånger sedan de köptes. Jag håller på dem, de ÄR snyggare! ;)

Sååå fint i rummet med de möblerna!!!

Kika in till mig och var med i min lilla utlottning innan söndag vet ja!

Ha en fin helg och God jul om vi inte hörs innan!
Kram Hanna

Inspiration i vitt sa...

Hej Linda tack för dina alltid så rara ord hos mig, jag blir så glad.

Vilken snygg julklapp du köpt till dig en sån skulle jag oxå vilja ha.
Så nu kommer man väl att få se all världens bakverk från dig oj så skoj.

Visst är det härligt att göra sig av med nåt man tröttnat på för länge sedan och vad bra att någon annan får glädje av soffan.
Vad söt hon är din flicka när hon lägger taket hihi.

Kram på dig/Ingela.

LillaFlisan sa...

Men det var väl ändå den sötaste lilla sockerbagaren man kan tänka!!!

Jag röstar för ektorp, dom är supersköna!


Kram

Flisan

Emma sa...

God morgon!!

Fördelen med vita soffor (om det är avtagbart tyg det vill säga!) är att det är bara att ta av å lägga i klorin!!! vi har 4 katter (nyss var det nio!) en galen hund som Husse har lärt ligga i soffan till mattes stora förtet! och en skitunge på två, funkar bra, men man tvättar ju ofta, ska köpa ett extra så kan man bara svitcha om! Å ektorp är skön att sitta i, vi har en tvåsits men bäddsoffa, och det rä hög kvalitet på den, vi har ofta gäster då släkten bor långt bort!!!
Ha en bra helg!

Britt sa...

Hej! vilken fin blogg du har! hit kommer jag igen..
britt

Anonym sa...

Ska du fira julen med Sara? Åh ett granskott kan jag nog fixa nu när jag har varit ute och provat min lycka.....

Det är ju bara det att man ska träffas med...

lotten skrev att hon och Evelinas hus ska fixa en bloggträff på Ulriksdal i början på nya året, den måste vi gå på. Jag kan hämta dig vid tåget.....

Kram på dig

Hagbacken sa...

Hej på dig, tack för din gulliga kommentar! Jag älskar mina tomelilla-soffor!

De är suveränt sköna att ligga OCH sitta i..man kan ha massor av kuddar och bulla upp med om man vill, eller INTE..har ingen erfarenhet av ektorp-tror visst de också är sköna, men har bara gott att säga om tomelilla! Lycka till med soffköpet och GOD JUL på dig!

Kram Linda

Lallis - liv och leverne sa...

Otroligt söt sockerbagare:)
Och den maskinen skulle jag också vilja ha!
:)
Kram Lallis

Lilla huset på prärien sa...

Men vilken söt pepparkakstjej du visar! Så duktig hon är som dekorerar huset helt själv, det är helt okej att det blir lite sisådär när barnen gör det för det är det allra charmigaste tycker jag!

Kul med ny soffa snart! Du visar väl på bloggen? :)

Kram Jenny

Sjöboden sa...

Jag är avis på dej! Vi har oxå fluffiga bruna (läs: hemska) skinnsoffor. Vill oxå bli av med dem!

En riktigt God Jul nu!
kram caroline

LillaFlisan sa...

En riktigt god jul önskar jag ER!

Julkram

Flisan

K sa...

Hejhopp måste ju bara svara dej då vi nyligen blivit med EKTORP ;D och jag är sååå NÖJD, den är skön å snygg o prisvärd!!!Har haft tomelilla innan o den är nog aningens skönare då det är massa lösa kuddar MEN Ektorp är betydligt snyggare,( mer stil på den tycker JAG men smaken är ju olika, tur är väl det ) och kuddar kan man ju fixa till ;D

LYCKA TILL OCH GOD JUUUUL ;D /K